• Anonym (hmm)

Hur känns utomkvedskap?

Som frågan lyder hur känns de ?

• Svar på tråden Hur känns utomkvedskap?
  • Amacor

Jag kände inget konstigt alls först, sen i v 7-8 så fick jag ont (visste inte att det var utomkveds då) värken var inte så hemsk i början men i v 8-9 så brast äggledaren och då hade jag SKITONT och tuppade av.
    Kontaktade MVC när jag började få ont, men dom sa att det inte var ovanligt, sen åkte jag på en 14 dagars utlandssemester, dagen efter jag kom hem så brast äggledaren.

• maiijjha

ONT men inte från början. Första gången jag kom in på akuten trodde de att jag fått missfall men sen när smärtorna kom ändrades diagnosen.

• Anonym (hmm)

så man får jätte ont då. fick mf den 25 å kollade meed vul fanns inget i livmodern men hon va lte misstänksam på höger öggstock tror jag. men har inte ont längre lr blöder men känns konstit på höger äggtsock lite då och då.

• Michas

Dt beror på hur långt gången man är och var graviditeten sitter. En del känner ingenting förrän äggledaren brister, andra får som "knivhugg" på den sidan där utomkvedset sitter, osv. Efter 4 utomkveds så kan jag lätt säga att inget är det andra likt...

• minafunderingar

Hej. är bara i v 5 men har en gång i förra veckan fått fruktansvärt ont i ca 4 tim. Högra äggstocken värkte. kunde knappt gå. Kändes oxå som att jag hade en stor fotboll mellan benen. åkte till gyn men fick inte veta något mer än att jag har tjocka slemhinnorna och att jag va gravid i v 4. Fick lämna blod samma dag och dagen efter för att se om hsg hade ökat MEN tydligen så hade läkaren som bestämmer att jag skulle lämna blod inte tänkt riktigt rätt. Istället för att lämna blod 24 tim efter första provet så skulle de ca 48 tim. ????. Så dom kunde se en viss ökning men inget man kunde lita på. Fick rekommenderat att boka ultraljud när Jag är i v 6. Är jätte nervös och orolig. jag har ju alla gravid symtom som jag hade när jag vänta min son för 4 år sen.

Svar på tråden Hur känns utomkvedskap?