• LisaHampus

Svårt å sova = för varmt

Hur gör ni i värmen vid kvällstid/nattetid... Vad har ni på dom osv.. har era småttingar svårt å sova..
    Hampus sov jätte illa natten som var, låg å vred å vände sig.. Han sover i blöja i sin säng. Ställde in golv fläkten lite nu. Men vågar nog inte ha på den hela natten..

Hur gör ni? Några tips?

• Svar på tråden Svårt å sova = för varmt
  • wickan82

jag skulle nog ha en kortärmad för dom sparkar ju av sig täcket lr påslakanet hela tiden så dom inte blir för kalla å blir sjuka i stället.
    ta bort täcket å ha bara lakan lr påslakan öppna upp väntiler å låt dörren vara öppen så luften cirkulerar.

vi har en 2 delad pyjamas å täcke.. för vi har ganska svalt i rummen då solen aldrig ligger på i hennes rum...

• Winterfresh

Lucas sover oftast i blöja, beroende på hur varmt det är. Idag sover han med tunn body utan armar.
    Sen har han en tunn filt. Har hittills sovit bra på nätterna, nångång under natten byter jag från filt till hans normala täcke då det blivit lite kyligare i sovrummet.
    Sover alltid med fönstret lite öppet och sen står balkongdörren öppen så det blir lite korsdrag...

• LisaHampus

hampus hatar täckt... sparkar av direkt å blir arg....
    body? men han e ju genom blöööt.... så de har jag inte...

Har dörren till sovrummet öppet + halva natten lite lite öppet fönster.. han e döööö varm endå...

• Nyfiken gul

låt rummet vara svalt när han lägger sig, vädra ur ordentligt så det är svalt o skönt i sängen.

ta bort allt onödigt varmt, bort med filtar, plastad frotte, plastiga sängskydd o tjocka täcken.

ett påslakan räcker utmärkt som täcke.

ha inte dörrar stängda i rummet utan låt luften få cirkulera, ha gärna ett fönster öppet också.

• sataya

min tös sover i bara blöja.. några timmar i egen säng och resten av natten i min.. hon har nyss börjat lära sig sova i egen säng och detta just pga värmen och då har hon en tunn filt men den brukar åka av och det gör inte så mycket...

Älskade Felicia 12/1 -08
  • Sandra och Frippe

ingen aning,kyla sängen innan sänggående funkar ju men det varar ju inte särskilt länge. Vi tröttnade på värmen igår och satte in 2 fläktar i sovrummet...i morse hade stumpan 40 graders feber..varsågod älskling liksom=O/

hm...man kanske kan linda in frysklampar i en handduk bebis kan ligga jämte mot?

• LisaHampus

frysklampar japps... lite gran ialflall.. låter som en bra idee... han ligger ju relativ still än...

Tror du fläktarna gjorde henne sjuk?

• Ankissen

Vi körde med golvfläkt hela natten på Elliot när han var liten. Han var ca 8 månader den sommaren och det var enda sättet att få honom att sova.

Mamma till världens sötaste Elliot
  • Sandra och Frippe

jag vet inte,men jag får väl anta,vi har inte varit ute på galej nämligen=O)

LisaHampus skrev 2008-06-03 20:11:38 följande:
    frysklampar japps... lite gran ialflall.. låter som en bra idee... han ligger ju relativ still än...Tror du fläktarna gjorde henne sjuk?
  • Rombin

min son har kortärmad/ben pyjamas... har fördraget i fönstret på dagarna för att stänga ute sol och värme så det håller sig någorlunda svalt i sovrummet... däremot har han svårt att sova på dagarna nu när det är varmt... han slumrar en stund i vagnen men vaknar efter 15-20 min.... han har bara body på sig då.... men vissrt tror jag värmen påverkar sömnen.... det gör den ju för oss vuxna med.... =)

• dockteater

Usch ja, killen skriker väldigt just nu vid sänggående och blir supervarm av det ockå. Han sover nu i bara blöja, aldrig täcke det hatar han. För att lugna honom så han kan somna så blåser jag på honom!! Sakta och mest på håret. Då slutar han skrika och lugnar sig, ligger still och somnar in. HURRA!!!

Svar på tråden Svårt å sova = för varmt