• Dires

Tips på bra områden i Göteborg att köpa radhus

Är det någon som har tips på bra områden att bo i om man vill köpa radhus i göteborg med omnejd, får dock ej vara för långt bort. Ej Kungälv, kungsbacka osv.

Just nu bor vi mitt i centrala Göteborg, vi har en toppenlägenhet men börjar bli sugna på ett radhus så småningom eftersom vi snart ska sätta igång bebisverkstan.
    Har börjat kika lite på Hemnet men verkar finns så himla mycket.

Ge mig gärna lite bra tips, tack på förhand

• Svar på tråden Tips på bra områden i Göteborg att köpa radhus
  • snartliverhorn

Oj så svårt. Beror ju lite på hur mycket pengar man har att röra sig med och vad man önskar att ha i närheten. Affärer, apotek, skolor mm. Sen finns det inte så mycket på hemnet just nu. Kommer nog igång till hösten igen. Vi har kollat i nästan ett år utan resultat, men sen är vi väldigt kräsna oxå
    Hoppas det går bättre för er!

• Smulan 80

Tja bra områden, vi tittade i utby (finns ju både radhus och villor), fräntorp har också bra hus, östra göteborg överhuvudtaget är trevligt att bo i med fina radhus på sina ställen. Bodde själv i östra gbg innan men flyttade till radhus i gråbo. Varför? Dyrt som skrutt i gbg när man vill köpa radhus. Oh ja... tolltorpsdalen är också fint och bra. Har många kompisar som bor där o trivs.
    Som sagt allt handlar om hur mycket pengar ni har att spendera eller vill spendera på boendet. De var några tips iaf, hoppas ni hittar något.

• KalleKuling

Har ni bara ekonomin är Örgryte toppenfint! Lugnt, tryggt och nära naturen.

• La Rose

Lyckhem med omnejd i Hovås (nära Billdal) är fantastiskt. Växte själv upp där och det är otroligt barnvänligt, naturnära och lugnt och tryggt. Tar 30 min med bussen till centralen.

• Dires

Lerum då -det blir ju en bit ut men vi har många bekanta som bor där...verkar väldigt mysigt o bra priser.

• Confetti

Björkekärr- massa fina femtiotalsradhus precis vid Skatås och Härlanda Tjärn. Finns flera matbutiker och annat, apotek, vårdcentral mm Tar bara en kvart med bussen till centralen.

• teambe

TS; vi har precis samma fråga. Att exv Hovås och Örgryte är bra vet jag, men vi behöver hitta något lite billigare. Bra skolor är väldigt viktigt för oss. Hur är de i Tuve och Bjärkekärr? (har hört endel negativt om Tuve om mycket sociala problem osv, men det kanske är vissa områden mer än andra?)

• teambe

Tolltorpsdalen funderar vi också på.

Svar på tråden Tips på bra områden i Göteborg att köpa radhus