• Angelica77

*Tandsmycke*

Nån som har/haft ett tandsmycke o som vill dela med sig av erfarenheterna?? Är så sugen på att sätta ett sådant och ska till tandvården imorgon för att kolla ut strass smycke.

Hur länge håller det? Limmas det på bara? Nackdelar?

• Svar på tråden *Tandsmycke*
  • wickan82

Hej mitt tandsmycke satt i 5 år.. dom limmar på det på den tanden som du vill ha så att den inte skaver mot insidan av läppen.
    finns väl inga nackdelar..

• HelleGbg

har hört att man kan göra det själv,,utan tandis hjälp....stämmer det????

• stjernfall

Mitt höll tyvärr bara i tre dagar. Visserligen hade jag haft rätt till att då det ditsatt igen gratis men jag orkade helt enkelt inte bry mig. Fast det var fint så länge det varade :D Jag kan iaf inte komma på några nackdelar.

• War

Är det bara jag som tycker det ser skabbigt ut ?

Lite som en dålig tandläkarlagning.

• EmmaAF

Mitt limmades på tror jag Och det har nu suttit i 4 år. Och det sitter lika stadigt idag som när jag gjorde det! :D Inga nackdelar här inte!

• FruStolpe

Jag har 2st..ena har varit fast i 12år och de andra 7år.

• gretagarbo

Jag har ett tandsmycke format som en droppe med en diamant i :) satte dit det år 2001. Sitter som berg på mig. Och jag kan inte se några nackdelar med det alls! Tycker man det är snyggt och vill ha det så ska man sätta dit ett :)

• JLS

Åh nej dont do it...

Vårt lilla mirakel...♥ Bf 080621 ♥
  • Piipen

jag har haft mitt i 6 år. Sitter fast Vill man ha det så är det väl bara att köra. Går ju alltid att plocka bort.

• Lajsa82

Har en som suttit i 8 år, glömmer faktiskt bort att jag har den Funderar på att ta bort den nuvarande och fixa en annan form, har en liten droppe i guld!

ღLisa och Williamღ
  • Needy

Fick mitt guldhjärta med diamant i alla hjärtans dag present år 2000..
    Sitter fast ännu..

Glömmer bort den..ibland vill jag ta bort den..ibland inte..

Han köpte smycket på guldaffären o tandläkaren tog 300 för att limma dit den.

Why be pretty, when you can be gorgeous?
  • Minerad
    War skrev 2008-06-03 20:57:55 följande:
    Är det bara jag som tycker det ser skabbigt ut ?Lite som en dålig tandläkarlagning.
    Nej, du är inte ensam. De smycken jag sett ser på håll ut, precis som du säger, en dålig lagning eller en konstig fläck. Det är inte som att jag vill glo närmre på folks tänder ändå och därför missar jag troligen delfinen eller vad det nu är de satt dit.
  • War
    Minerad skrev 2008-06-06 19:06:45 följande:
    Nej, du är inte ensam. De smycken jag sett ser på håll ut, precis som du säger, en dålig lagning eller en konstig fläck. Det är inte som att jag vill glo närmre på folks tänder ändå och därför missar jag troligen delfinen eller vad det nu är de satt dit.
    TACK... precis min tanke.
  • la Demoiselle Snorque

Satte dit min när jag gick i 9:an. Så det börjar väl vara 9 år sedan. Sitter där ännu *känner efter* hade faktikst glömt bort den

• Twilight

Men *ryser* Det lär väl vara väääldigt ute med tandsmycken nu va
    Skabbigt är väl bara förnamnet. Sätt inte dit nåt!

♥Familjen♥
  • Angelica77
    Twilight skrev 2008-06-08 00:43:24 följande:
    Men *ryser* Det lär väl vara väääldigt ute med tandsmycken nu va Skabbigt är väl bara förnamnet. Sätt inte dit nåt!
    Ute?? Vem bestämmer det?
  • Twilight
    Angelica77 skrev 2008-06-08 19:37:25 följande:
    Ute?? Vem bestämmer det?
    Nä inte vet jag, men jag trodde liksom inte sånt fanns längre... Saker som går ur mode/inte är populärt brukar ju försvinna... Men skabbigt är det ivf...
    ♥Familjen♥
  • Zacko

Jag satte dit mitt -91, så 17 år har det suttit, inte illa!!

• AlexandraK

Mitt satt jättelänge, många år. Tröttnade på den till slut o pillade bort det själv. I början kändes det lite konstigt. Tungan var där hela tiden o kände... Men jag vande mig och fick många komplimanger.

Svar på tråden *Tandsmycke*