Hur länge ska man ha problem efter en bruten handled?
Jag bröt handleden förra året i januari, två gånger inom en vecka. (Ramlade på vägen hem från återbesöket och bröt den igen, benen som legat så fint gick isär och korsade varandra). Och jag vet inte om det är normalt att fortfarande ha problem? Hade ont i den hela tiden under läkningen, sen när de tagit bort gipset kunde jag knappt röra handen, stel som en pinne. (Hade skenan så högt upp så det gick inte träna så mycket med handen, kunde bara röra fingrarna) Blev ju bättre med tiden men vid häftiga rörelsen gjorde det fortfarande ont. Sen har det varit ganska bra tills jag började jobba i december. Jobbar natt på ett demensboenden, så det blir en del lyftande och vändande. Har jätteont i mellanåt. Över handryggen har jag haft värk ett tag nu, kan till och med vakna på natten av det. Och om jag gör något som man inte ska känns det som jag bryter den igen nästan. Nyss tex när jag la ner vår son i sängen så skulle jag rätta till hans kudde och då råka jag trycka till, liksom lägga all min tyngd mot handen och då kunde jag knappt röra handen på en stund, gjorde ju skitont! Ska det vara så? Ska man hela tiden få lov att tänka på vad man gör? Samma sak om jag tex kastar något lite häftigt, en boll tex när jag leker med barnen.
Hur länge brukar det dröja innan man är helt återställd?