• kikkolina

hur får man bort kalkavlagringar på duschdörrar??

hej har nya glas duschdörrar i badrummet..nu efter ett tag har de blivit så där fult efter vattnet...som en tjock hinna.......försökt med fönsterputs o super 10 osv...men de går inte få bort.........de är strävt o sitter hårt som atta..
    Någon med bra tips som inte förstör glasytan??????????

Min älskade Tindra! du är guld värd!!!!!
  • Svar på tråden hur får man bort kalkavlagringar på duschdörrar??
  • Siili

Jag tipsar om min gamla vapendragare Citek. Det finns att köpa på matvaruaffärer.

Gabba Gabba Hey!
  • Fru U

Pri borde funka

Live and let live
  • JAG är BÄST

STOPP på belägg Siili!!!

Det är "slip" medel i det medlet. Dämed kommer ts att repa glaset.

TS, använd dig av,
    www.fix-universal.com/

Repar INGET!!.
    Det är det bästa jag haft/ÄGER i rengörning.
    ALLT blir blänkande rent.

• Siili

Är det? Det funkar hur bra som helst på glas här och det har aldrig blivit repor. Fundersam

JAG är BÄST skrev 2008-06-03 23:24:32 följande:
    STOPP på belägg Siili!!!Det är "slip" medel i det medlet. Dämed kommer ts att repa glaset.TS, använd dig av, www.fix-universal.com/Repar INGET!!.Det är det bästa jag haft/ÄGER i rengörning.ALLT blir blänkande rent.
    Gabba Gabba Hey!
  • Siili

Förresten... Hur vet man vilka medel som innehåller slipmedel om det inte står det direkt på flaskan? Tänkte till nästa gång jag ska handla något

Siili skrev 2008-06-03 23:29:16 följande:
    Är det? Det funkar hur bra som helst på glas här och det har aldrig blivit repor.
    Gabba Gabba Hey!
  • Siili

Jag igen. Det står ju t.o.m på flaskan att glas är ett användningsområde för citek. Fundersam

Gabba Gabba Hey!
  • ellam71

Salt o citron är undret mot kalk! Dela bara citronen, salta rejält o så gno. Supersuper bra!!!

• kikkolina

är citek typ som VIM?

• Daimis

Citek slipar inte. Använder det ofta och det är verkligen kanon!! Perfekt i badrum. Har det bla på spegeln o inte minsta repan är det på den iaf!!

• Siili

Jag har ingen aning om hur vim är. Men citek är en svagt sur, tunn vätska som man späder med vatten eller använder direkt. Det används till, citerar från flaskan: "rengöring, avkalkning, desinfektion"

kikkolina skrev 2008-06-03 23:35:40 följande:
    är citek typ som VIM?
    Gabba Gabba Hey!
  • kikkolina

ok, men då ska ja köpa de..va handlade man dem??

du som sa om citron....hur gör du??? blandar du citron o salt i vatten????? annars repar väl saltet??

• Daimis

har inte testat själv men det använde den metoden på Rent hus. Då har jag för mig att hon saltade i badkaret och den tog den halva citronen och gnuggade ut saltet.
    Låter som det ska repa men tror inte de tagit med det om det gjort det Verkade effektivt.

Svar på tråden hur får man bort kalkavlagringar på duschdörrar??