• spiritsinlove

Konstig fråga - hur lång tid (cirka) tar det att köra 100 mil?

100 mil på vägar genom Sverige (dvs blandat motorväg, landsväg mm)..
    Jag fattar att det inte går att säga exakt, men någon som har ett hum..?

• Svar på tråden Konstig fråga - hur lång tid (cirka) tar det att köra 100 mil?
  • madde84b

Beror ju på om man kör i ett sträck eller stannar lite då och då. Men typ 12 h om man kör utan några större pauser (förutsatt att man inte kör i rusningstrafik).

Elisa 061114 och Vilmer071229
  • spiritsinlove

Tackar
    10 eller 14 timmar spelar inte så stor roll, ville bara ha ett hum

• Cornellia

Min man bor i Luleå och jag i Gävle, så det har blivit lite farande hit och dit. Det jag lärt mig är att 80 mil tar ungefär 10 timmar hur man än kör. Det man kan påverka mer är alla "jag ska bara kissa och köpa lite godis" stopp, det är dom som gör att man förlorar tid.

• spiritsinlove
    Cornellia skrev 2008-06-03 23:22:17 följande:
    Min man bor i Luleå och jag i Gävle, så det har blivit lite farande hit och dit. Det jag lärt mig är att 80 mil tar ungefär 10 timmar hur man än kör. Det man kan påverka mer är alla "jag ska bara kissa och köpa lite godis" stopp, det är dom som gör att man förlorar tid.
    Tack
    Låter bra
  • Johan70

80 mil är 800 km. Om man har en genomsnittshastighet om 80 km/h tar det alltså 10 timmar. Elementärt.

Genomsnittshastigheten påverkas ju förstås av hur många stopp man gör under resan, precis som Cornellia skriver.

• sportpappa

En enklare teknik som baserar sig på aktuella hastighetsbegränsningar, vägtyper m.m. är att ta ut en vägbeskrivning på Google Maps.

Svar på tråden Konstig fråga - hur lång tid (cirka) tar det att köra 100 mil?