• shia755

Barn drar av sig hatten?

Ni som har barn som vägrar ha hatten/kepsen på sig och drar av den hela tiden, hur gör ni för att behålla den på (vilket behövs i denna sol)?

• Svar på tråden Barn drar av sig hatten?
  • LadyInBlack

det är nog bara att gilla läget - min son hade aldrig mössa på sig, medans dottern älskar sin mössa

Mamma till Anton -03 och Agnes -06
  • ElinOlsson

En hatt med snöre under hakan, funkar det?

• shia755

LadyInBlack; Men jag vill inte att han ska bränna sin skalp!

ElinOlsson; Funkar inte. Har provat. Oftast är banden långa så det är inga problem för honom att ta av den.
    Provade en bebishatt igår på kapp-ahl bara för att den just skulle sitta lite tajtare. Men han lyckades dra av den ändå. Då kämpar han för glatta livet tills den är av

• dinana

Har samma problem här... köpte en solhatt emd snöre, sen har jag tvingat dottern att ha den på sog.. till slut glömmer hon bort att den är där.. men det tar tid. Så detg är bara att kämpa på.. värst har det varit vintertid då hon vägrat att ha mössa på sig... och då menrat jag verkligen vägrat... neb som jag skrev är det bara att kämpa på.. de ger med sig med tiden.

• shia755

Jag har oxå kämpat. Och ibland stannar den kvar. Men oftast åker den av. Och nu verkar han va i en period där den MÅSTE av så fort den kommer på huvet. Men jag vill verkligen att han ska ha den på för att inte bränna hjässan

• lillvilda

min son drar alltid av sig solhatten, hopplöst att ha den på. vi försökte med solhatt med snöre men han var helt vansinnig och höll näst intill att strypa sig själv. Han har iförsig aldrig gillat mössor man knyter under hakan. Tunna mössor går bättre de tycks inte lika störande enligt honom så vi kör med sånna i stället och gör små försök med solhatten då å då. En stund sitter den på sen åker den i backen. blir att smörja näsan och kinderna istället och köra mössa för vår del.

• JeanneDArc

Att vara ÄNNU envisare har funkat här hemma.. vet inte hur många gånger vio har satt på den. Till slut har hon gett upp och brukar låta den vara för det mesta. Ibland lir det nya "fighter" där jag får sätta på mössar 300 gånger på 10 minuter.

• LadyInBlack

Antar att de små inte har så mycket hår ännu, jag smörjde inte min sons huvud just för att slippa bråka. Då med den högsta solskyddsfaktorn, mer än 30.
    Man är ju ändå inte så mycket ute i solen eller inte i direkt sol iaf.

Mamma till Anton -03 och Agnes -06
  • myheartbelongstoyou

Jag brukar sätta tillbaka den hela tiden. Tillslut så får sen sitta där hon orka inte för den kommer alltid tillbaka. Mamma envisas!!

• saragbg

min son gjorde så hela tiden förra sommaren, men ja sa NEJ el aja varje gång å så satte ja på den igen. fick hålla på så rätt länge innan den satt kvar. nu e han 20mån å förstår att ska man gå ut å ja säger till han att han ska hämta kepsen så gör han det men han slänger av den när han blir sur el inte får som han vill hehe

• trötter22

smörj in hela huvudet med solkräm, inte så fint men vad gör man inte.

jag älskar mitt liv.
  • Begga

Envis som fan var jag. Ibland satte jag den på direkt men försökte även med att smyga på den i glada stunder då han inte fattade att den var på igen.
    Måste ha funkar till sluts för nu sätter han glatt på sig både keps och solhatt utan problem.
    Har du provat bära solhatt själv så han får förebild på detta nya sommarmode ? ;)

• shia755

Jag har solhatt på själv nu hela tiden

• Mellsan666

Min dotter hatar kepsar/ hattar å mössor. Brukar få bråka med henne för att få henne att ha dom på sig . blir sätta på henne hatten var 10:e min kanske då e den med snören på.
    Försöker ha skydd på hennes huvud när de är soligt annars får hon vara utan.

Svar på tråden Barn drar av sig hatten?