Är det Vingresor eller Fritidsresor?
De brukar ha 3-4 personal på kanske 15-20 barn i den åldern. (Varierar med resmål). Skandinavisk personal med erfarenhet av barn, en del utbildad, men säkert en del som "bara" jobbat med barn tidigare.
Har lämnat dottern på olika klubbar mellan 3 och 8 års ålder (sen ville hon inte själv, eftersom nästa steg var 9-15 hos Vingresor samt 8-11 hos Fritidsresor och hon tyckte att de andra barnen var för stora).
Har alltid rest ensam med henne och tacksamt tagit emot chansen att få ett par timmars ledigt mitt på dagen, då jag inte behövt passa henne hela tiden.
Med en 6 och 7-åring som TS har så innebär det ju passning varje sekund, även om de har varandra.
Dessutom brukar ungar hitta nya kompisar i barnklubbarna som de sedan kan leka i poolen med.
Jag har alltid varit helnöjd med personalen, som verkligen har engagerat sig i barnen och sett till att de haft kul hela tiden.
Kan tilläggas att min dotter aldrig gått på dagis, utan hos dagmamma, men det var ändå inga som helst problem att lämna henne (med 5-10 minuters "inskolning" varje dag när hon var tre år), eftersom hon tyckte att det var så roligt där.