• Anonym (hungrig...)

Jag är hungrig hela tiden!!

Är det vanligt? Hur länge ska det vara så?

Jag är gravid i vecka 7 och jag är konstant hungrig. Jag menar inte sugen på något, utan HUNGRIG. Jag kan äta middag klockan 19, en frukt vid 20 och vid 21 (senast 21.30) MÅSTE jag ha en macka eller en skål fil.

Jag försöker natruligtvis äta så nyttigt jag kan, men jag har redan gått upp 2 kg. Jag var tills nyligen med i Vikt Väktarna och gick ner 10 kg och jag vill ju inte äta mig till för många extra kilon. Jag vet hur svåra de är att bli av med. Frukt och grönsakskontot har stigit krftigt kan jag säga

Är det fler som har det så här?? Har ni några bra knep för att håll er mätta längre?

• Svar på tråden Jag är hungrig hela tiden!!
  • Anonym (En till)

Här har du en till.. Är och har också varit konstant hungrig sedan jag blev gravid. Är i vecka 13 nu, och det är värre än värst. Ibland äter jag fast jag inte ens är hungrig, det har blivit som ett tvång. Det är hemskt, för jag har ingen lust att bli "fet" bara för att jag råkar vara gravid.

• Alderia

Om du vet med dig att du ätit tillräckligt kan du prova dricka ett stort glas vatten och vänta en stund. Tänk på att det är varmt och att du behöver mer vätska. Det kan vara så att du förväxlar hunger och törst, det är det många som gör.

• Anonym (hungrig...)

Om det vore så väl att jag var törstig Magen kurrar så att jag tror att jag ska bli döv... Men jag ska ändå tänka på det du skrev. Om inte annat så är det ju bra med vatten för att "bota" illamåendet!

Alderia skrev 2008-06-04 14:24:11 följande:
    Om du vet med dig att du ätit tillräckligt kan du prova dricka ett stort glas vatten och vänta en stund. Tänk på att det är varmt och att du behöver mer vätska. Det kan vara så att du förväxlar hunger och törst, det är det många som gör.
  • tea1982

Jag drack måltidsersättning som mellanmål när jag blev gravidhungrig... plus att jag åt "som vanligt". Ringde och frågade en läkare innan och det är helt ok så länge man inte BARA äter måltidsersättningarna, vilket jag ju verkligen inte gjorde. Dock höll mitt mellanmål då klassen 200 kcal och inte 1000, som man lätt kan komma upp till med 3 mackor eller 2 kanelbullar. Och mätt blev man. Eller i alla fall inte lika skithungrig.

• Anonym (hungrig...)

Tack snälla du för den idén! Att jag inte tänkt på det!
    Är egentligen emot måltidsersättningar, men som Anonym (en till) skrev; man vill ju inte bli fet bara för att man är gravid. Så nu får jag nog gå emot mina principer

tea1982 skrev 2008-06-04 14:30:17 följande:
    Jag drack måltidsersättning som mellanmål när jag blev gravidhungrig... plus att jag åt "som vanligt". Ringde och frågade en läkare innan och det är helt ok så länge man inte BARA äter måltidsersättningarna, vilket jag ju verkligen inte gjorde. Dock höll mitt mellanmål då klassen 200 kcal och inte 1000, som man lätt kan komma upp till med 3 mackor eller 2 kanelbullar. Och mätt blev man. Eller i alla fall inte lika skithungrig.
  • tea1982
    Anonym (hungrig...) skrev 2008-06-04 14:33:50 följande:
    Tack snälla du för den idén! Att jag inte tänkt på det!Är egentligen emot måltidsersättningar, men som Anonym (en till) skrev; man vill ju inte bli fet bara för att man är gravid. Så nu får jag nog gå emot mina principer
    de innehåller en massa vitaminer och annat "strunt" så det är mycket nyttigare än att smälla i sig massa godis eller annat som kan vara svårt att motstå som gravid. *jag är ett geni* Ha ha..
  • Cess1972

Hoppar in i denna tråd, trots att den är snart 2 mån gammal

Jag hoppades på att jag hade blivit gravid denna månad, då jag har en massa symptom. Supertrött, sugen på viss typ av mat som jag aldrig annars är. Blir hungrig varannan eller var tredje timme, och i samma veva som jag känner hungern så blir jag illamående??

Och jag som annars klarar mig utmärkt med att äta frukost, lunch och middag under arbetsveckor. På helgerna behöver jag aldrig äta lunch eftersom jag äter frukosten senare - nu är det helt sjukt! Fungerar inte om jag inte får något i mig och det på stört!

Fick min mens i måndags, gjorde ändå ett gravtest i tisdags, som naturligtvis var negativt.

Någon som har en gissning på varför jag mår som jag gör??
    Kram

• MayaPiraya

har inte läst alla svar, men räkna med sisådär 1½ år till :D
    Jag åt som en häst under graviditeten, nu är pyret 5 månader och det har börjat lugna ner sig lite, men jag är RYSLIGT sockerberoende!

• Anonym (nettan)

Jag är precis likadan. Jag är hungrig konstant. När jag väl äter kan jag dock inte äta så mycket. Oftast mindre än en vanlig portion.. men istället är jag hungrig precis hela tiden. Något jobbigt på jobbet då jag måste ta en halv frukt eller macka så fort jag går in i personalrum/bakre utrymmen.

• Anonym

Åhhh jag som trodde det skulle gå över. Jag har precis plussat och är vrålhungrig hela tiden...är inte det lite tidigt??

Svar på tråden Jag är hungrig hela tiden!!