• annasj69

Solhatt eller solkeps hur får ni dem att behålla dem på?

Jag har provat med solkeps och solhatt som man knyter under hakan men min dotter river av sig det på nolltid. Någon som har något tips hur man får barnet att acceptera huvudbonaden?

Min dotter är 11 månader och när hon var yngre behöll hon kepsen på. Men nu verkar det som en lek att ta av den.

• Svar på tråden Solhatt eller solkeps hur får ni dem att behålla dem på?
  • Söta Pyret

Har samma problem med min snart 8 månaders son. Han tar också av sig solhatten. Vad göra??

• Maggis Nervis

För oss så har det funkat med kepsen, ibland drar han av sig den men med snören blir det iaf lite krångligare.. Dom kepsarna som är superbra med skydd för nacken har oftast inga snören så då har jag klippt av snören på andra mössor som är för små och limmat dit egna snören med textillim..

Med ett sjysst järnrör slår man världen med häpnad!
  • HannaL

samma problem här. hade först solhatt den åkte bara av, sen prövade jag keps, får iaf. sitta en liten stund innan den åker av. vad som funkat bäst är en typ snusnäsduk på huvudet, allt annat ska av å in i munnen *L*sonen e 8 månader

• mamma till lilla skrutt

Samma med min son som blev 5 månader idag. Jag provade idag att ha med 2 solhattar, så kunde jag sätta på den andra då han tagit av den första för att leka med. Fungerade bra.

• Karin W

Med min 7 veckors fungerade det bäst att själv hålla solhatten över bebis huvud när jag bar honom i Babybjörn. Men annars...tar jag tacksamt emot andras tips...

• Tjollabolla

Vi har köpt kik kid s keps, den är mjuk runt huvudet och känns mer som en tunn mössa. Igår köpte jag en solhatt från plastisock och den var helt underbar! Man drar åt dragskosnörning runt huvudet, så den sitter liksom på plats med. Och så är den väldigt tunn o skön.

Vanliga kepsar/solhattar funkar inte på min 15 månaders, dom drar han bara av...

.?:*¨¨*:?.Älskade Milo 22/2 2007.?:*¨¨*:?. milosblogg.blogspot.com
  • Pasadena

Min dotter drar också av sina hattar men jag har börjat knyta dem lite hårdare men ändå så att de inte stramar åt, och så gömmer jag snöret under hakan och bodyn så att hon inte kommer åt att dra

Svar på tråden Solhatt eller solkeps hur får ni dem att behålla dem på?