Ni som går på visning, vad tycker ni om omöblerat?
Vi håller på att sälja vår lägenhet men det går trögt. Vad tror ni om att ha visning med omöblerad lägenhet? Är det en jättedålig ide? Vi vill ju gärna flytta till nya lägenheten nån gång.
Vi håller på att sälja vår lägenhet men det går trögt. Vad tror ni om att ha visning med omöblerad lägenhet? Är det en jättedålig ide? Vi vill ju gärna flytta till nya lägenheten nån gång.
Jag har aldrig gillat omöblerat, så svårt att få en korrekt bild av sotrleken på rummen då.
Jag skulle bara tycka det var bra om lägenheten var tom. Jag tror annars det är lätt att kolla möbler gardiner och liknande.
Jag tänker att eftersom de som bor där redan flyttat så är det läge för skambud
Vi kommer att göra som så nu när vi ska sälja vår att vi tar foton med möbler, så som det ser ut och lägger ut för försäljning men det kan mycket väl hända att vi har hunnit flytta när det är dags för visning och då blir det ju så klart omöblerat.
Jag tycker att det kan vara skönt att se omöblerat för att man gör sig en egen bild av hur rummen ska användas. Jag vill nog helst se omöblerat.
En nackdel kan vara att man börjar fundera över _varför_ den är omöblerad. Har de försökt sälja så länge och fått flytta till slut?
Om lägenheten är helt nymålad (golv, väggar, tak och snickerier) tänker man fortfarande skambud?
Allting ser såååå mycket skabbigare ut tomt, man ser varenda liten fläck och repa. Sen är det svårt att bilda sig en uppfattning om hur stora rummen är och vad man får plats med.
Och som en del redan sagt, jag hade tänkt att "här sitter de med två lägenheter samtidigt och är desperata efter att få sälja, skambud!"
Här i Stockholm är det definitivt ett minus att sälja omöblerat!
När vi varit/är och tittar på hus tycker jag att det är skönast utan möbler. Man ser huset för vad det är och inte en massa möbler som är ivägen. Helt klart lättare för köparen tycker jag!