• AstraTrillian

Ni som går på visning, vad tycker ni om omöblerat?

Vi håller på att sälja vår lägenhet men det går trögt. Vad tror ni om att ha visning med omöblerad lägenhet? Är det en jättedålig ide? Vi vill ju gärna flytta till nya lägenheten nån gång.

• Svar på tråden Ni som går på visning, vad tycker ni om omöblerat?
  • Pikku Enkeli

Jag har aldrig gillat omöblerat, så svårt att få en korrekt bild av sotrleken på rummen då.

• Henning06

Jag skulle bara tycka det var bra om lägenheten var tom. Jag tror annars det är lätt att kolla möbler gardiner och liknande.

• Brooks

Jag tänker att eftersom de som bor där redan flyttat så är det läge för skambud

• AstraTrillian
    Brooks skrev 2008-06-04 12:45:21 följande:
    Oooops, inte bra
    Pikku Enkeli skrev 2008-06-04 12:43:26 följande:
    Jag har aldrig gillat omöblerat, så svårt att få en korrekt bild av sotrleken på rummen då.
    Misstänkte det
  • Flippiliflopp

Vi kommer att göra som så nu när vi ska sälja vår att vi tar foton med möbler, så som det ser ut och lägger ut för försäljning men det kan mycket väl hända att vi har hunnit flytta när det är dags för visning och då blir det ju så klart omöblerat.

• CosmicCat
    Brooks skrev 2008-06-04 12:45:21 följande:
    Precis så tänker jag också, eller om ytskikt och annat är från sent 60-tal så tänker jag att det är ett dödsbo eller någon äldre som fått flytta till "hemmet".
  • lilla hand

Jag tycker att det kan vara skönt att se omöblerat för att man gör sig en egen bild av hur rummen ska användas. Jag vill nog helst se omöblerat.

En nackdel kan vara att man börjar fundera över _varför_ den är omöblerad. Har de försökt sälja så länge och fått flytta till slut?

• Daimis
    AstraTrillian skrev 2008-06-04 12:53:18 följande:
    Om lägenheten är helt nymålad (golv, väggar, tak och snickerier) tänker man fortfarande skambud?
    Det skulle man nog kunna tänka... "Aha...de har inte fått sålt så nu testar de m att renovera ytligt oxå"

Men jag vet inte... Jag föredrar ett hem m lagom mkt möbler. Helt tomt är trist och man får ingen uppfattning om vad som får plats. Men det är värre m ett övermöblerat hem. Som en del äldre kan ha...
    Fast i slutändan bryr jag mig inte så mkt Det är inte möblerna man ska köpa ju! Och fördelen utan möbler är ju helt klart att man ser ev skador mm
  • AstraTrillian
    Daimis skrev 2008-06-04 12:58:36 följande:
    Det skulle man nog kunna tänka... "Aha...de har inte fått sålt så nu testar de m att renovera ytligt oxå

Vi får nog vänta med flytten.
  • Thursday

Allting ser såååå mycket skabbigare ut tomt, man ser varenda liten fläck och repa. Sen är det svårt att bilda sig en uppfattning om hur stora rummen är och vad man får plats med.

Och som en del redan sagt, jag hade tänkt att "här sitter de med två lägenheter samtidigt och är desperata efter att få sälja, skambud!"

• Sirlig

Här i Stockholm är det definitivt ett minus att sälja omöblerat!

• Mollan77

När vi varit/är och tittar på hus tycker jag att det är skönast utan möbler. Man ser huset för vad det är och inte en massa möbler som är ivägen. Helt klart lättare för köparen tycker jag!

Svar på tråden Ni som går på visning, vad tycker ni om omöblerat?