• Sweety

Gifta sig på en strand?

Är inte alls förtjust i tanken att gifta mig i en kyrka, som dem flesta gör när dem gifter sig.
    Min dröm är att gifta mig på en strand. Vill fortfarande ha en stor vit klänning o präst och så.
    Så undrar jag, om det är möjligt? Vet inte någon som har gift sig på en strand. Har bara sett på tv, och drömt mig bort, o tänkt "sådär vill jag också ha det".

Vet ni någon som har gift sig på en strand, och haft cermonin där? Kan man dra dit en präst, och be honom viga en?
    Knäpp fråga kanske..

• Svar på tråden Gifta sig på en strand?
  • gravid

det är klart att ni kan. prata med prästen och berätta läget så får han/hon bestämma om han/hon vill göra det. Annars finns det fler präster i detta land.

• Vroooooom

Om du inte absolut vill ha en kristen vigsel så finns ju alltid borgerlig vigsel. Då har du ju många vigselförrättare att välja på och du får utforma din vigsel nästan hur du vill.
    Annars finns det nog någon präst som kan viga er på stranden

Keep your head up, legs closed and eyes open
  • Sereny

Det finns många präster som ställer upp och viger på en strand. Det jag tycker att ni ska tänka på är vindproblemet. Jag har varit med på bröllop vid havet (inte en strand men klippor) och det blåste för jäkligt vilket innebar att man inte hörde någon sång eller knappt ens vad prästen sa. Man bör nog kolla lite hur vindutsatt viken/stranden är - eller om det finns olika ställen på stranden att hålla till på beroende från vilket håll det blåser.
    Jag skämtar verkligen inte. Man kanske tycker att det låter löjligt, men för mycket vind kan förstöra väldigt mycket. Inte bara brudens frisyr...

• Fru annmi

Sååklart ni kan dra dit en Präst...
    Lite sand i skorna klarar väl han

Vi gifte oss på Golfbanan ♥

Svar på tråden Gifta sig på en strand?