• Pasadena

Hur göra skugga ute i trädgården?

Vi har en stor trädgård ute i vårt hus och inte ett enda träd som gör skugga! Vill ju vara ute men det blir för varmt och solen bränner ju! Solskyddstält är inte ens att tänka på med en krypande 11-månaders.

Har ni några andra tips?

• Svar på tråden Hur göra skugga ute i trädgården?
  • Midwinter

Parasoll? Smörj barnet så skadar det inte att vara i solen ett litet tag om h*n kryper runt. Men Kan ju sätta upp 1-2 stora parasoller som man kan vinkla, borde skugga en del

• Fröken perfekt

Segel, från husvägg ut till stolpe

• Pasadena

Ja fast parasoll ger ju knappt en meters skugga!?

• Pasadena

Partytält har vi funderat på faktiskt...Lite dyrt bara

• HelenaMaria

Det finns ju jättestora parasoll. Det ska vi köpa, vi har också dåligt med skugga under dagen.

• goldcoast

parasoll,tält,
    eller plantera ett snabbväxande träd...*S*

• Hannajo

Min syster och svåger byggde en friggebod som skuggade stor del av gräsmattan. Men det kanske är väl amitiöst?

• Grenna

Säger som Fröken perfekt: segelduk som fästs i väggen och sen en stolpe - klart!

• Pasadena
    Hannajo skrev 2008-06-04 16:59:18 följande:
    Min syster och svåger byggde en friggebod som skuggade stor del av gräsmattan. Men det kanske är väl amitiöst?
    Vi har redan 2 friggebodar så det räcker med dem Det är dock långt ifrån gräsmattan.
    Grenna skrev 2008-06-04 17:05:43 följande:
    Säger som Fröken perfekt: segelduk som fästs i väggen och sen en stolpe - klart!
    Men vi har ingen stolpe. Hmm kanske får fixa en sån mitt på gräsmattan (snyggt). Var får man tag på segel
  • Fröken perfekt

Givetvis köper man en stolpe/järnrör och slår ner. Begangnat segel eller på tex bra sommarmöbler

Pasadena skrev 2008-06-04 17:47:43 följande:
    Men vi har ingen stolpe. Hmm kanske får fixa en sån mitt på gräsmattan (snyggt). Var får man tag på segel
  • Pasadena

Hittade ett billigt partytält på rusta så det får bl iett sånt. För enkelhetens skull!

Svar på tråden Hur göra skugga ute i trädgården?