• snigeln

*Någon från Arboga här inne som

Någon från Arboga här inne som kan komma med + och - för att flytta dit?

Jag och sambon vill flytat rån Stockholm och bosätta oss i en mindre stad nu när Alva kommit (och flera bebber förhåppningsvis kommer ) Var på mässan i går och pratade med representanter och allt verkade jättebra och så, men nu ill jag gärne höra från nån som kanske inte försöker sälja staden till varje pris lixom.......

Ekonomiskt så skulle det vara superbra och vissa saker låter som en dröm, men....... uch...är så obeslutsam av mig

Skall/skall inte?

• Svar på tråden *Någon från Arboga här inne som
  • utlandssvenska

Mina foraldrar bor 3 mil fran Arboga och jag aker dit och handlar eller fikar ibland nar jag ar hemma men jag har ladrig bott dar. Jag gillar staden, tycker att den ar mysig att handla och fika i men jag har som sagt aldrig bott dar.

• snigeln

Jo jag tycker oxå det ser trevligt och mysigt ut där

Ingen här inne som vet nåt mer?

• maryan

Min sambo kommer från Arboga ursprungligen och hans familj bor kvar där så det har blivit en hel del besök där...

Staden är jättefin och och väldigt lugn. Men den är ju inte jättestor så jobbmöjligheterna kan vara rätt begränsade (om ni nu inte kommer att pendla till stockholm eller örebro).

Likadant nöjesutbudet - har än så länge bara lyckats hitta ett enda uteställe.. (fast med liten bebis så är ju det inte särskilt intressant ändå)

Men där är fantastiskt fint, kan promenera runt i timmar och bara se på gamla hus och andra kulturminnen. Bo där med små barn kan nog vara perfekt.

Prova att ta en heldag och bara åk/gå omkring där - se hur allt är planerat och försök sätta dig in i hur det skulle vara att bo där permanent. Kolla hur det är med barnomsorg, skolor, närhet till butiker+öppettider och andra bekvämlighetsinrättningar.

• snigeln

Barnomsorgen är en dröm... enligt representanten som var på mässan....

Vi vann en helg på nått stughotell utanför Kungsör så vi åker väl dit och kollar... lånar bil så vi kan åka runt lite...

• anette79

Här har du en som bor i arboga!!! MITT I STAN DESSUTOM....
    Arboga är en bra stad att bo i, det är lugnt o barnvänligt. Nära till västerås, eskilstuna och örebro. Men jag som från början kommer från stockholm tyckte det var jobbigt i början när tex ALLT var stängt en söndag. Nu e jag van och bryr mig inte så mycket. Jobb är det skitdåligt om, men barnomsorgen är jättebra. Jag ska säga att barnen här i arboga har en enorm trygghet i sig själva...
    Jag rekommenderar Arboga men det är ju ingen storstad där allt finns.. och det måste man vara beredd på. Nöjesutbudet är inte så stort, bor granne med puben här i stan. Sen finns det ett ställe till som är öppet på somaren. Men å andra sidan så händet det lite i stan, tex arboga meet i början på juli och medeltidsveckan i augusti (v 32 tror jag). Medeltidsveckan rekommenderar jag verkligen er till att koma till stan för att se hur mysigt "stan" har tillsmmans..
    Vill du veta mer eller har frågor så skriv bara til mig....
    Lycka till o många kramar.... ( vore kul om det kom nån till stan... är ju inte ursprungligen från stan själv..)

• Tove

Jag är i från Arboga från början, och jag trivdes jättebra när jag bodde där. Nu har jag hittat min plast på jorden som är Sörmland, men kan varmt rekommendera Arboga

• reserverad

Arboga ar mysigt. Fast jag vet inte hur det ar att bo dar forstas.

Svar på tråden *Någon från Arboga här inne som