• Diana P

Någon som vet om man kan kolla om en person äger en bil?

Kan man genom något register se om någon äger en bil,har person nummer men inget reg nummer..?

• Svar på tråden Någon som vet om man kan kolla om en person äger en bil?
  • Heisan

Det är bara att ringa till vägverket..0771141516

Dec-07: 107-89,6
  • Elli P

Nä, åt det håller går det inte! Du måste ha reg.nr och ringa 0771-141516. Man kan kolla på nätet också (www.vv.se) men då får man inte fram något namn pga personuppgiftslagen.

• Heisan
    Elli P skrev 2008-06-04 18:05:44 följande:
    Nä, åt det håller går det inte! Du måste ha reg.nr och ringa 0771-141516. Man kan kolla på nätet också (www.vv.se) men då får man inte fram något namn pga personuppgiftslagen.
    Det är bara att uppge personnummer så säger de vilka bilar som finns reggade på den personen...Men man måste ha hela, inkl fyra sista siffrorna.
  • meic

man kan göra så precis som du säger, men man kan få extra info också via fax också. det gjorde vi när nån snott vår parkering och då fick vi namn på den personen. gick på nätet och sökte på reg nr och sen klickade i om ytterligare info. jättesmidigt... men vet inte hur det funkar om man bara har pers nr. blir nog inte så lätt

Elli P skrev 2008-06-04 18:05:44 följande:
  • Linnika

Tänkte bara säga att man kan även skicka ett sms med regnr till: 71456 oxå.

• Heisan

JAg har många gånger ringt till vv o pratat med deras kundtjänst-alltså pratat med en MÄNNISKA. O har man antingen hela personnumret ELLER regnr så får man veta allt det som man behöver veta..

• Intelligenti pauca

Kollade och..jo jag ägde min bil

För den som är intelligent räcker det med få ord
  • Heisan
    Intelligenti pauca skrev 2008-06-04 19:35:04 följande:
    Kollade och..jo jag ägde min bil
    *Grattis*
Svar på tråden Någon som vet om man kan kolla om en person äger en bil?