• Anonym (ledsen)

Känner mig tvingad

Jag äter p-piller nu pga att min pojkvän inte vill bli pappa men jag mår så himla dåligt psykiskt när jag äter p-piller.
    Och det är det enda alternativet för mig, då jag gärna vill kunna kontrollera min mens. (kunna skjuta upp den om det behövs)
    Jag har fått nya utskrivna nu men jag vill inte hämta ut dom men killen tvingar mig till att äta dom. (Han vet dock ej att jag inte vill hämta ut dom).

Vad ska man göra?
    Kan jag bara strunta i honom och skita i att hämta ut p-pillren och sedan köra med kondom om han nu inte vill köra med oskyddat?

Dom som tycker att jag är löjlig som inte vill hämta ut dessa kan hålla tyst. Jag vill ha råd och få en massa dåliga kommentarer om hur dålig flickvän jag är.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-05 09:17
    Har nu berättat för killen att jag ska sluta med pillren och reaktionen blev den jag tänkte mig. Han blev arg och sa att jag inte tänkte på honom.
    Men jag gör som ni har sagt, det är min kropp och min hälsa så jag ska sluta med dom. Ska till BM i em och prata med henne om andra alternativ.

• Svar på tråden Känner mig tvingad
  • Anonym

Klart du kan!!!!! Varför ska du må dåligt!!! Vill han inte ha barn får han skydda sig! Jag har precis sagt samma sak till min sambo..inga problem där och han vill inte heller ha barn....stå på dig. Är han så självisk att han inte fattar att du mår dåligt? Har du förklarat?

• Anonym

Klart att du ska sluta med pillren och skydda er på annat sätt! Vilken kille vill att den han älskar ska må dåligt?

• målvakten

Killen borde aceptera att du inte vill äta p-piller för att du mår dåligt av dom.
    Du ska inte tvingas äta dom för att han vill de.

De är dit liv och ditt val!
    Kan han inte ta de så är de han som är den dåliga partern för att utrycka sig så.

• Anonym (s)

Tycker absolut att ni ska skydda er med kondom istället, eftersom du inte mår bra med p-pillrerna.
    Han har ingen aning vad det innebär att använda p-piller, och har ingen rätt att kräva att du ska ta dom, däremot har ni båda skyldighet att skydda er med det som passar båda, och det skulle väl i så fall vara kondom.

• Anonym (mamma)

Men allvarligt, inte kan man kräva av sin partner att använda ett preventivmedel som denna mår dåligt av! Preventivmedel är en gemensam fråga, kan inte du äta p-piller så finns det andra beprövade metoder. Välj och vraka!

• Anonym (ledsen)

Tack för era svar! Ni är verkligen gulliga här på FL!

Jag blir så himla deppig ibland (det går i perioder)

Men jag ska sluta med dom

• Queen70

Förstår inte riktigt varför du känner dig tvingad. Det låter ju som om det är DU som inte ser några andra alternativ eftersom du vill kunna skjuta upp mensen??

• Queen70

Och inte heller VET han ju att du inte vill. Han kan ju inte läsa tankar.

• Mamsis

DIN kropp, DU avgör hur den och du ska må. Kan du inte äta p piller, men vill ha ett preventivmedel så testa annat. Finns p stav, p spruta, p ring, p plåster, pessar, kondom...
    Mitt p piller gör så jag inte har någon mens alls, det heter Cerazette, men det är inte alla som slipper mens helt har jag hört. Jasmine ska hjälpa mot depp och pms sägs det.

• Anonym (ledsen)
    Mamsis skrev 2008-06-04 18:57:16 följande:
    DIN kropp, DU avgör hur den och du ska må. Kan du inte äta p piller, men vill ha ett preventivmedel så testa annat. Finns p stav, p spruta, p ring, p plåster, pessar, kondom...Mitt p piller gör så jag inte har någon mens alls, det heter Cerazette, men det är inte alla som slipper mens helt har jag hört. Jasmine ska hjälpa mot depp och pms sägs det.
    Jg har också ätit Cerazette.... Men jag blödde kraftigt i två veckor så BM tog bort dom på en gång.
    Jag slutar med p-pilren imorron då mina piller är slut. Jag berättade för honom igår och han blev arg som jag trodde!
    Men som sagt, det är min kropp.
  • Anonym

Jag tycker det låter som du ska sluta med din kille. Låter inte som en bra person om han blir ARG över något så basalt som att du bestämmer över din egen kropp..

• Mamsis

Anonym (ledsen) skrev 2008-06-05 09:15:37 följande:

Jg har också ätit Cerazette.... Men jag blödde kraftigt i två veckor så BM tog bort dom på en gång. Jag slutar med p-pilren imorron då mina piller är slut. Jag berättade för honom igår och han blev arg som jag trodde!Men som sagt, det är min kropp.
    Oj! Så illa har jag inte hört att det kan bli, men man lär så länge man lever. Min vän fick dock svaret att det är normalt att blöda så länge som hon gjorde när man satte in hormonspiral och då blödde hon i fem månader! Från och till dock, det gick en dag eller två så fortsatte det, inga störtblödningar, men binda var hon tvungen att ha.
    Nå, det har iaf ordnat till sig. Bra att du har tagit beslut att lyssna på din kropp och inte gör detta för att du vill ha barn och tycker det är hans uppgift nu att skydda sig om han inte vill.

Tycker det är bådas ansvar, både att skaffa barn och att avstå.
Svar på tråden Känner mig tvingad