• Lollan1

Öresundståg med bebis!

Ska resa sträckan GBG-HBG med min son på 5 månader. Andra med erfarenheter? Har aldrig åkt tåg med barn.. Måste jag fälla ihop vagnen eller kan han sitta i den? Var får man sitta? Bäst tid på dagen att åka? Finns skötbord?

• Svar på tråden Öresundståg med bebis!
  • Lollan1

Det var inte meningen att det skulle bli en sur gubbe till inlägget ...

• NoXigen

Är anpassat för barn..i mitte finns barnvagns plats men inte skoj för dig kanske o sitta där en längre tid, men det funkar.

Dagtid innan 16 tycker jag är bästa tiden :)

• NoXigen

Oh oh oh..han kan sitta kvar i vagnen :) det glömde jag skriva ju

• Linmin

Jag åkte Öresundståget med min femmånaders son för ett par tre veckor sedan blev possitivt överraskad faktiskt över att man varken behövde hjälp att får in vagnen på tåget, (bara en liten trappavsats, så det var bara att går rakt in med vagnen) + att sonen kunde ligga i vagnen hela biten medans man satt bredvid. Nu åkte vi ju inte jättelångt. Bara en och en halv timme (10 mil) Men ändå...

• MammasälskadeMinna

det finns skötbord på toaletterna också

• NoXigen

Pendlade mellan malmö landskrona me sonen i ca ett år...tror han va runt 5 månader när vi börja, kan ju va viktigt att ha med :)

• Vera 74

Fungerar jättebra! Har åkt många gånger själv med min dotter mellan Varberg och Lund (i Lund får dock pappa möta upp mig vid tåget och hjälpa till att lyfta ut vagnen då perrongen och tåget inte har samma nivå) kan hålla med om att det är lite tråkiga platser att sitta vid men helt ok när man har vagnen med sig!

Jag är så lycklig över min Ismone!
Svar på tråden Öresundståg med bebis!