• Marie J

Vardagsrum & kök i ett - Hur måla & inreda?

Hej!

Jag skulle behöva tips & råd på hur jag ska göra om i mitt vardagsrum/kök....

Jag har öppen planlösning så vardagsrum o kök o även hallen är ett enda stort rum kan man säga. Hallen är jag nöjd med där finns vit pärlspont frön ljus tapet i grå klinkers, jättefint med ekdetaljer (ramar, hyllor)

Köket & vardagsrummet är vitt! Fins sååå men opraktiskt om man har hund & barn + väldigt tråkigt. Vi har mycket ek.... o ska köpa ny soffa, soffbord samt tv-bänk o vitrinskåp... så nu funderar jag även på att måla väggen i nån annan färg... men vet inte till vad?
    Kanske fondvägg?? Hmm....

Problemet är väl egentligen att målar jag vardagsrummet måste jag måla köket oxå, eftersom det går ihop med varandra, annars kanske det ser konstigt ut??

Behöver verkligen tips & råd!! Eller ska jag behålla det vitt (ser rätt sterilt ut nu) o köpa ex. färgstarka gardiner i dukar osv...

Hur gör ni andra som har flera rum i ett? Ni kanske har bilder jag kan få se??

• Svar på tråden Vardagsrum & kök i ett - Hur måla & inreda?
  • kobra

har du ingen bild på planlösningen

• kobra

aalltså vi kommer att få sån öppen planlösningen och vi har vitt men har på ena långväggen valt en ljus fondtapet som glimmar och skimmrar typ

• kobra

ja jag skulle nog göra en fondvägg på hela väggen bakom soffan, så att det blir samma ända till köket börjar, men jag skulle välja en ljus.. det kan göra rummet lite roligare iallafall..
    synd att vi inte är klara med våran än så jag kan inte visa nåt än

• Marie J
    kobra skrev 2008-06-04 22:24:52 följande:
    ja jag skulle nog göra en fondvägg på hela väggen bakom soffan, så att det blir samma ända till köket börjar, men jag skulle välja en ljus.. det kan göra rummet lite roligare iallafall..synd att vi inte är klara med våran än så jag kan inte visa nåt än
    Ja, jag funderar på det faktiskt... hmm ska kolla runt lite o se om jag hittar nån fin tapet. Ska jag behålla den vita färgen på resten då? Beror ju såklart på vilken färg tapeten är osv :-O
    oavsett så blir det en relativt ljus färg..
  • kobra

ja behåll det vita på resten,finns så många snygga ljusa fondtapeter

• Marie J

Jag är inne o kollar på midbec´s tapeter nu, har du andra förslag på sidor med fina tapeter jag kan kolla?

• hewi81

vi har så, vardagsrum och kök i ett, ca 45 kvm, och allt vitt, vi har löst det så att vi har en stor persisk matta i olika färger på golvet och på det ett tre meter långt matsalsbord som är mörk mörkt brunt och till det beiga fotöljer, och sedan har ve en beige soffa och soffbord i brunt.
    Gardiner och övriga textilier i rummet går efter vad som finns i mattan, så vi har gjort det väldigt enkelt för oss.

• Joonas

Vi har kök, hall och vardagsrum i ett. Bilder finns i galleriet om du vill se!

Livet behöver inte vara perfekt för att vara underbart!
Svar på tråden Vardagsrum & kök i ett - Hur måla & inreda?