• Malin103

Är det någon som arbetar på bensinmack??

Undrar om det är någon som arbetar på en bensinmack?
    Hur är det?

• Svar på tråden Är det någon som arbetar på bensinmack??
  • wow

Jag jobbade på bensinmack i 6 år, mestadels deltid (varannan helg) men även heltid under ca ett år.
    Det var ganska kul faktiskt! Man får träffa massor med folk. De flesta kunderna var trevliga men man slutade heller aldrig förvåna sig över hur många idioter det finns...
    Det är ju väldigt olika på olika bensinmackar, men på "min" mack hade vi bil- och släputhyrning, post och snabbmat och allt det ingick i mina arbetsuppgifter, plus kassatjänst, påfyllning av varor, beställningar, städning mm. Det var väldigt varierande arbetsuppgifter och dagarna gick oftast fort.
    Det viktigaste om du ska jobba på mack är att du är service-minded, du ska alltid kunna vara vänlig och tillmötesgående gentemot kunderna. Du måste även kunna hantera stress för ibland blir tempot högt, som t.ex. när du har en kö med kunder och någon kommer och vill hyra en bil, eller biltvätten stannar mitt i alltihop!
    Vad är det för mack du funderar på? *nyfiken*

• rebeqah

har oxå jobbat på mack och trivdes med det!

en fråga till wow: va kallades din befattning? jag har arbetat på en preem mack och vill skriva rätt i mitt cv. nu vet inte jag vilken mack du arbetat på men då kanske jag får ett hum. har haft ungefär samma arbetsuppgifter som du.

• Malin103

Hej. jag hade tänkt mig en preem mack i närheten där vi bor. Hur är lönen, bra, dåligt??

• 2 eller 3

Jag jobbade på en Preem mack i nästan 9,5 år.Trivdes bra innan det ny konceptet kom(pasta m.m.).Har slutat för att omskola mig till förskolelärare.
    Jobbade heltid och lönen var jättbra.
    Arbetet innebär en del stress och nya kundkontakter.
    Testa gärna,ingen dag är den andra lik.Och det blir ALDRIG långtråkigt!
    www.transport.se kan du kika på lönerna.

Rebeqah:I mitt tjänstgörningsbetyg är jag skriven som butiksbiträde. 

• Malin103

Tack 2 eller 3. Gick in på den sidan men vet inte riktigt hur jag ska gå vidare vart hittar jag om lönerna på den sidan.

Jag ä rockså förskolelärare, men efter jag fick barn så har jag panik över att gå tillbaka och jobba med andras barn.

En stor stjärna till er som orkar det.

• 2 eller 3

Malin103:Trodde du kunde gå in och kika på lönerna där.
    Men icke sa nicke.........................FÖRLÅT!!!
    Du kan säkert ringa din lokala Transport avdelning.

• Ekorremamman

Jag har jobbat både på Shell och Statoil och har trivts bra. Roligare arbetsuppgiter än att jobba i vanlig mataffär (har jag också gjort). Nu är jag sjuksköterska och lönen ligger på densamma, fast ob är bättre på bensinmack än inom vården.

Rebeqah: Min befattning på mack var stationsbiträde

• wow

Stationsbiträde, butikssäljare... minns inte riktigt!

• Malin103

Jag undrar lite över lönen. Får man fast lön+ob etc, eller går man enbart på timme?

Svar på tråden Är det någon som arbetar på bensinmack??