• bebban67

Båtnamn.

Efter att sambon och jag har suttit och funderat på ett nytt namn till vår båt och fått nya gråa hårstrån på kuppen vänder jag mig nu till alla trevliga människor på Familjeliv. Om du har något roligt/bra förslag på ett namn till en åtta meter lång mahognybåt så mottages det med tacksamhet Skrattande

Kan tillägga att vi har haft lite missöden vid sjösättningen och därför bara kommit på namn i stil med Maran och Ragatan. Men det vill vi ju inte att båten ska heta på allvar Glad

• Svar på tråden Båtnamn.
  • Julutzi

Barbarossa

♥ Mamma till Julia 030527 och Emilia 080108 ♥
  • bebban67

Oj! Här ramlar förslagen in snabbt. Vad kul Skrattande Tack för förslagen som har kommit hittills!

• Vindfall
    Julutzi skrev 2008-06-04 21:53:16 följande:
    Barbarossa
    Röstar på samma!
  • gormisen

Duga... För där åker en båt som heter Duga! Annars tycker jag att "Håll i dig" (uttalas på svengelska) som en båt här på västkusten heter är supergulligt! Trevligt båtsommar!!!

• Mikaelak 83

Albertina
    A Capella
    Ahoy
    Costa lota money
    Just Another toy
    S/S Essess
    Å-Boj
    Varevi
    HÅLL-I-DAY.
    Våga

• Julutzi

Bara lite nyfiken.... Har ni bestämt er än???

• bebban67
    Julutzi skrev 2008-06-05 22:25:52 följande:
    Bara lite nyfiken.... Har ni bestämt er än???
    Nope, vi har inte bestämt oss än. Svårt det här med namn ju. Det finns folk som säger att man inte ska döpa om en båt för att det för otur med sig. Men vi anser att vår otur med denna båt redan är förbrukad i och med att det gick illa vid sjösättningen....vi har inte rett upp allt ännu *suck*.
    Jag tackar er hjärtligt för alla namnförslag och vi tar alla i beaktande när vi funderar på namnet. Jag ber att få återkomma när vi har tagit beslut om namnet Skrattande
  • Julutzi

Ok!!!

• Vinbärssaft

Man brukar ju ofta döpa fartyget efter något närstående fruntimmer. Ditt namn, er dotters, eller din svärmors eller svägerskas, kanske..?

Annars kan man döpa efter en plats - lämpligen er bostadsort eller där båten ligger förtöjd.

• bebban67

Skepp å hoj....är det inte så man säger som båtmänniska Skrattande

Nu är sambon och jag nästan säkra på att vår båt ska heta : Sisu.
    Anledningen till valet av namn är att vi båda har finskt påbrå en framför allt att vår stackars båt har gått igenom så mycket elände vid sjösättningen, vi tycker att hon har en massa "jävlar anamma".
    Jag tackar er alla så mycket för era förslag, härligt att se vilken fantasi många människor har!
    Trevlig sommar önskar jag er alla!

• Vinbärssaft
    bebban67 skrev 2008-06-10 15:06:06 följande:
    Skepp å hoj....är det inte så man säger som båtmänniska Nu är sambon och jag nästan säkra på att vår båt ska heta : Sisu.Anledningen till valet av namn är att vi båda har finskt påbrå en framför allt att vår stackars båt har gått igenom så mycket elände vid sjösättningen, vi tycker att hon har en massa "jävlar anamma".Jag tackar er alla så mycket för era förslag, härligt att se vilken fantasi många människor har!Trevlig sommar önskar jag er alla!
    Det var ett jättebra namnval, med en tanke bakom!
Svar på tråden Båtnamn.