• Anonym (love)

När kan man säga "jag älskar dig"?

Hur lång tid tog de innan du sa till din partner att du älskade honom/henne ?

MAn ska ju känna de när allt känns rätt och man verkligen känner detta och har diskuterat detta med mina vänner och alla tycker olika.

• Svar på tråden När kan man säga "jag älskar dig"?
  • Dino78
    Anonym (love) skrev 2008-06-04 22:38:25 följande:
    Hur lång tid tog de innan du sa till din partner att du älskade honom/henne ?MAn ska ju känna de när allt känns rätt och man verkligen känner detta och har diskuterat detta med mina vänner och alla tycker olika.
    Jag minns inte...han sa det efter bara nån vecka. Jag därmeot har inget aning.
    Men man sgäer det när det känns rätt, och det är ju individuellt för alla!
    DIF i själ och hjärta
  • bubblan79

jag har nog känt det ett tg att jag älskar honom men båda var nog lite försiktig så att säga så jag kände att jag väntade på "rätta" tillfället att säga det men så blev det inte haha han var iväg på resa i jobbet och vi snackade i telefon på kvällen och när vi avslutade samtalet så sa jag ungefär nåt liknande.. bla bla bla jag älskar dig, vi hörs imorrn, sov så gott och då blev både jag och han helt tysta och sen börja vi skratta och jag var lika chockad som han över vad jag precis sagt, det var inte alls planerat och de var nog när vi vart tillsammans ungefär 7 månader.. men han blev överlycklig över att jag sa det och ungefär 1 månad senare sa han det till mig oxå.

(¯`°?.¸ ღMidsommarafton 2008 ღ ¸.?°´¯)
  • Anonym (kicki)

Helt enkelt när man kan säga det och mena det på riktigt. Inte bara förälskelse älska utan när man känner någons ALLA sidor o äslkar dem.

• frukarlssonn

Min sambo sa det till mig efter bara två veckor. Jag däremot väntade med att säga de tre magiska orden i två månader

• Iskristall

Efter 3 månader sa min sambo det till mig första gången.. :) Jag tycker man kan säga det när tiden känns rätt att man älskar varandra.. Finns ingen tidsgräns..

• Hygea

Jag sa efter att vi bestämde att vi skulle förlova oss på midsommar, ca 2½mån efter dejtande och varit ihop officiellt i 20 dar: "Det måste betyda att jag älskar dig!" Heeh, inte så romantiskt kanske men det var så jag fick fram det. och han sa det samma dag, han ville säga det tidigare men vänta på mig.

Så man kan säga det när hjärtat vill säga det, alltså har tid ingen stor roll. 

~ Linnéa -041010 & Isaac -070812 ~ Mina barn, mitt allt...!
  • mHalmstadsmamma

Oj vi sa det nog ganska tidigt i relationen. Vi älskar ju varandra . Säger det ofta och dagligen och vi menar det varendaste gång.

• elinvd

Jag sa det efter vi varit tillsammans i ca två månader (känt varandra i 6 månader)
    Han sa det några veckor tidigare.

Don't let other people determine your future
  • Sandriisch

Sa de efter ca 3-4 månader =)
    väntade till jag verkligen kände att jag älskade honom ... och guuud vad det pirra i magen, var jätte nervös och nästan viskade det hahah...
    Men kände att jag verkligen inte kunde hålla det inne och ja verkligen älskar min pojkvän :)
    Han blev helt stum och chokad tror jag och ser gav han mig världens leende och sa detsamma till mig :)

• Anonym (love)

va gulliga historier kan hålla med om de där med tidsgräns tycker inte helle de borde finnas nån då man säger de när de känns rätt. Jag känner att jag älskar min pojkvän, då mkt har hänt på våra 5 månader ihop men vet inte om jag vågar säga nåtGenerad menar tänk om han tycker jag säger de för tidigt ? och jag vill ju inte att han ska säga de samtidigt om han inte menar de... de ända vi säger nu är att "vi tycker om varann jätte mkt". jag skrev till honom att jag va jätte kär i honom och han skrev att han va de i mig med

Svar på tråden När kan man säga "jag älskar dig"?