Du måste logga in för att svara i en tråd.

• almuna

Förskola Södermalm

Har någon ett tips på en bra förskola på Södermalm, både kommunal eller privat. Tips motages tacksamt...

• Svar på tråden Förskola Södermalm
  • MrsG

Jag kan varmt rekommendera Centralvakten på Långholmen. Min dotter gick där men vi bytte sedan p ga flytt, vilket jag bittert ångrar. Har sen dess haft jätteproblem att hitta något som är lika bra. Jättefin och stor gård, bra pedagogik, suverän mat och personal som jobbat länge och är engagerade till tusen. En "lycklig" förskola mitt i Långholmens idyll. Går just nu på en privat förskola och enligt mig och många av mina vänner ska man vara lite försiktig med privata verksamheter. En väns förskola gick i konkurs t ex och då står man där utan barnomsorg helt plötsligt. Mycket tjafs och STOR omsättning på personal som gör att barnen känner sig otrygga. Det gäller inte alla privata förskolor såklart, men de jag har haft att göra med har tyvärr varit så. Lycka till!

• salvavinnie

Jag kan varmt rekommendera Pysslingen Krukmakaren vid Tantolunden. Pyssligen är som en "kedja" av privata förskolor som finns över hela landet, men det är ju samma regler och avgifter som kommunala förskolor. Vi är så himla nöjda, personalen är toppen - engagerade och pedagogiska, dessutom jobbar de mycket med genus och det gillar jag. Det är små barngrupper och de är ute lagom mycket. De har en jättebra kock som lagar mat... Öppet mellan 7-17.30 och absolut inget gnäll om barn som går långa dagar etc.

Ja, som du märker är vi supernöjda!

• Rapunzella

Timmermansgården (Igelkotten) som ligger vid Timmermansgatan/Södra Station är superbra! Jättehärlig gård, bra luft för att vara inne i stan och underbar personal!

Svar på tråden Förskola Södermalm