• Anonym

Inga bindor, vad göra?

Fick mens igen! Och nu har jag inga bindor hemma. Vad kan man göra?
    Går det att sova med tampong? Har precis börjat andvända det så vet inte hur de funkar.

• Svar på tråden Inga bindor, vad göra?
  • Babusjka

Man ska inte sova med tampong för infektionsrisken.

• Anonym (jadå)
    Anonym skrev 2008-06-04 23:43:44 följande:
    Fick mens igen! Och nu har jag inga bindor hemma. Vad kan man göra?Går det att sova med tampong? Har precis börjat andvända det så vet inte hur de funkar.
    Visst kan du sova med tampongt. Se bara till att byta den om du går på toa under natten, eller direkt på morgonen. Har jag gjort, aldrig fått några infektioner osv.
  • Dimitra
    Babusjka skrev 2008-06-04 23:44:49 följande:
    Man ska inte sova med tampong för infektionsrisken.
    Klart man kan. På bipacksedlarna står det att tampongerna kan användas under natten.
    Skriv en artikel till Wikin ~~> www.familjeliv.se/Wiki/
  • Anonym

Kan ju inte precis va utan något alls har hört de inte ska va jättebra att sova med.

• Dimitra
    Anonym skrev 2008-06-04 23:46:23 följande:
    Kan ju inte precis va utan något alls har hört de inte ska va jättebra att sova med.
    Då har du hört fel
    Har du kvar den lilla lappen som medföljer paketet? Där står att du kan sova med dem.
  • Pelargonen
    Läs bipacksedeln så ser du att det går finfint att sova med dem. Så, nu var problemet löst!
  • Anonym (jadå)
    Har du barn? Då kan du ta en blöja att ha innanför trosorna under natten. Ja, det blir bökigt, men den suger nog upp bra! Som nödlösning funkar det, om du inte vill ha tampong!
  • Anonym

Anonym (jadå) skrev 2008-06-04 23:48:36 följande:

Har du barn? Då kan du ta en blöja att ha innanför trosorna under natten. Ja, det blir bökigt, men den suger nog upp bra! Som nödlösning funkar det, om du inte vill ha tampong!
    Ja det har jag! Bra tips får se hur jag gör!
  • Bebis

Det var väl för nåt år sen de ändrade på tampong förpackningarna att man kan ha dem under natten oxå.

Don't Panic
  • gustafssons

Använder aldrig binda bara tampong. dag som natt.

• Nyfiken gul

jag använder enbart tamponger o har gjort i säkert 15 år o alltid sovit med dom också. Det går  utmärkt att sova med tampong - som också står i bipacksedeln på asken....

se bara till att du stoppar in en ny när du lägger dig - byt gärna om du går upp o kissar under natten o byt direkt när du vaknar på morgonen.

• Babusjka
    Dimitra skrev 2008-06-04 23:46:08 följande:
    Klart man kan. På bipacksedlarna står det att tampongerna kan användas under natten.
    Jasså? Hur länge har det varit så?
    För på mina paket har det alltid stått att det är olämpligt att använda dem under natten. Fast då har jag inte använt tampong på typ 3 år.
  • Prettyblueeyes

Jag använder aldrig binda utan bara tamponger och har alltid haft dom även på natten men när jag har mens blir jag oftast så kissnödig att jag måste upp och kissa på natten och då byter jag.

• Dimitra

Du är inte ensam som ställer frågan
    Från Frågor & Svar av de två ledande märkena:

Kan jag använda tampong på natten?
    Ja. Always® tamponger kan användas i upp till åtta timmar. De ger ett fullgott skydd och sitter på plats oavsett hur mycket du vrider och vänder dig i sängen. Kom ihåg att sätta in en ny tampong innan du lägger dig, och att ta ut den så fort du vaknar upp på morgonen. Om du sover längre än åtta timmar måste du använda binda istället. En Always-tampong ska tas ut efter fyra till åtta timmar.

Källa: www.se-alwaystampon.com

Kan jag använda tampong på natten?
    Ja, du kan använda tampong även på natten. I själva verket är en tampong ett perfekt mensskydd just på natten, eftersom den inte kan glida runt, oavsett hur mycket du vrider och vänder på dig i sömnen. Kom bara ihåg att byta till en ny tampong precis innan du går och lägger dig och när du vaknar på morgonen. Du kan använda samma tampongstorlek på natten som på dagen. Eftersom man vanligtvis blöder mindre på natten när man ligger ner klarar du dig på en tampong en hel natt.

Källa: www.myobtampons.se

• Babusjka
    Dimitra skrev 2008-06-04 23:53:03 följande:
    Du är inte ensam som ställer frågan Från Frågor & Svar av de två ledande märkena:Kan jag använda tampong på natten?Ja. Always® tamponger kan användas i upp till åtta timmar. De ger ett fullgott skydd och sitter på plats oavsett hur mycket du vrider och vänder dig i sängen. Kom ihåg att sätta in en ny tampong innan du lägger dig, och att ta ut den så fort du vaknar upp på morgonen. Om du sover längre än åtta timmar måste du använda binda istället. En Always-tampong ska tas ut efter fyra till åtta timmar.Källa: www.se-alwaystampon.comKan jag använda tampong på natten?Ja, du kan använda tampong även på natten. I själva verket är en tampong ett perfekt mensskydd just på natten, eftersom den inte kan glida runt, oavsett hur mycket du vrider och vänder på dig i sömnen. Kom bara ihåg att byta till en ny tampong precis innan du går och lägger dig och när du vaknar på morgonen. Du kan använda samma tampongstorlek på natten som på dagen. Eftersom man vanligtvis blöder mindre på natten när man ligger ner klarar du dig på en tampong en hel natt.Källa: www.myobtampons.se
    Där ser man.
  • Anonym
    Dimitra skrev 2008-06-04 23:53:03 följande:
    Du är inte ensam som ställer frågan Från Frågor & Svar av de två ledande märkena:Kan jag använda tampong på natten?Ja. Always® tamponger kan användas i upp till åtta timmar. De ger ett fullgott skydd och sitter på plats oavsett hur mycket du vrider och vänder dig i sängen. Kom ihåg att sätta in en ny tampong innan du lägger dig, och att ta ut den så fort du vaknar upp på morgonen. Om du sover längre än åtta timmar måste du använda binda istället. En Always-tampong ska tas ut efter fyra till åtta timmar.Källa: www.se-alwaystampon.comKan jag använda tampong på natten?Ja, du kan använda tampong även på natten. I själva verket är en tampong ett perfekt mensskydd just på natten, eftersom den inte kan glida runt, oavsett hur mycket du vrider och vänder på dig i sömnen. Kom bara ihåg att byta till en ny tampong precis innan du går och lägger dig och när du vaknar på morgonen. Du kan använda samma tampongstorlek på natten som på dagen. Eftersom man vanligtvis blöder mindre på natten när man ligger ner klarar du dig på en tampong en hel natt.Källa: www.myobtampons.se
    Tack
  • Sarah84

Ja skulle inte sova med tampong. Ja sover ofta naken äben under mens. Lägger en handuk under bara. Blöder sällan under natten, värst e då man ställer sig upp efter natten, först DÅ de kommer. iaf på mig..

Svar på tråden Inga bindor, vad göra?