Inga bindor, vad göra?
Fick mens igen! Och nu har jag inga bindor hemma. Vad kan man göra?
Går det att sova med tampong? Har precis börjat andvända det så vet inte hur de funkar.
Fick mens igen! Och nu har jag inga bindor hemma. Vad kan man göra?
Går det att sova med tampong? Har precis börjat andvända det så vet inte hur de funkar.
Det går bra att sova med tampong. Sätt in en ny just innan sänggåendet och byt direkt du vaknar.
Man ska inte sova med tampong för infektionsrisken.
Kan ju inte precis va utan något alls
har hört de inte ska va jättebra att sova med.
Anonym (jadå) skrev 2008-06-04 23:48:36 följande:
Det var väl för nåt år sen de ändrade på tampong förpackningarna att man kan ha dem under natten oxå.
Använder aldrig binda bara tampong. dag som natt.
jag använder enbart tamponger o har gjort i säkert 15 år o alltid sovit med dom också. Det går utmärkt att sova med tampong - som också står i bipacksedeln på asken....
se bara till att du stoppar in en ny när du lägger dig - byt gärna om du går upp o kissar under natten o byt direkt när du vaknar på morgonen.
Jag använder aldrig binda utan bara tamponger och har alltid haft dom även på natten men när jag har mens blir jag oftast så kissnödig att jag måste upp och kissa på natten och då byter jag.
Du är inte ensam som ställer frågan
Från Frågor & Svar av de två ledande märkena:
Kan jag använda tampong på natten?
Ja. Always® tamponger kan användas i upp till åtta timmar. De ger ett fullgott skydd och sitter på plats oavsett hur mycket du vrider och vänder dig i sängen. Kom ihåg att sätta in en ny tampong innan du lägger dig, och att ta ut den så fort du vaknar upp på morgonen. Om du sover längre än åtta timmar måste du använda binda istället. En Always-tampong ska tas ut efter fyra till åtta timmar.
Källa: www.se-alwaystampon.com
Kan jag använda tampong på natten?
Ja, du kan använda tampong även på natten. I själva verket är en tampong ett perfekt mensskydd just på natten, eftersom den inte kan glida runt, oavsett hur mycket du vrider och vänder på dig i sömnen. Kom bara ihåg att byta till en ny tampong precis innan du går och lägger dig och när du vaknar på morgonen. Du kan använda samma tampongstorlek på natten som på dagen. Eftersom man vanligtvis blöder mindre på natten när man ligger ner klarar du dig på en tampong en hel natt.
Källa: www.myobtampons.se
Ja skulle inte sova med tampong. Ja sover ofta naken äben under mens. Lägger en handuk under bara. Blöder sällan under natten, värst e då man ställer sig upp efter natten, först DÅ de kommer. iaf på mig..