• Krickilina

Psalmer och sånger på dopet - vilka hade ni?

Jag undrar vilka psalmer och sånger ni hade på ert barns dop eller vilka psalmer och sånger som ni tycker passar på ett dop? Sitter och funderar men verkar ha fått hjärnsläpp... Fr.a. undrar jag över andra sånger än psalmer som passar. Vi kommer naturligtvis att ha psalmer, men de vet vi redan vilka vi kommer att välja.
    /Krickilina

• Svar på tråden Psalmer och sånger på dopet - vilka hade ni?
  • Nessa

Vi hade "Blott en dag", "Tryggare kan ingen vara" och "Den blomstertid nu kommer".

• Amanda

Vi hade psalmerna 832 "Sov du lilla, sov nu gott" och psalm 606 "Det gungar så fint".

På den här sidan kan du lyssan på "mina" psalmer och även lyssna på andra doppsalmer.

Lycka till!

P.S På dotterns dop så sjöng barnens farfar "En sång till Friheten" för henne ( Du är det finaste jag vet, du är som stjärnorna, som vågorna, som vindarna, som blommorna på marken osv). Inte ett öga var torrt efter den sången D.S

• PoW

Vi hade "Sov du lilla, sov nu gott..." och "Tryggare kan ingen vara" som psalmer och så sjöng vi även "Det gårfulla folket" av Beppe Wolgers och Olle Adolpshon när vår Wilma döptes.

Petra

• kajsa kavat

Vi hade "Härlig är jorden" och "I denna ljuva sommartid"

• Smillas och Mauritz mamma

Vi hade "det gungar så fint" och så sjöng jag "himlen måste sakna en ängel" som finns me på skivan kärlekssånger till ett barn.

• Jen

210 (jag lyfter ögat), 386 (upp ur vilda djupa vatten) och 832 (sov du lilla från psalmer i 90-tal)

Svar på tråden Psalmer och sånger på dopet - vilka hade ni?