• MalinEddie

Va tycker ni om namnet Isolde?

Hej!
    Är gravid och jag och min sambo försöker komma överens om namn. Vad gäller pojknamn är det inga problem. Flicknamn finns det ju så många fina, nu har vi dock enats om Isolde så jag undrar vad tycker ni om namnet?
    Storasyster heter Savannah.

• Svar på tråden Va tycker ni om namnet Isolde?
  • Asala

Superfint! Ovanligt utan att vara "konstigt".

• WimsA

Väldigt fint! Inte alls konstigt!

Är man Stor och Stark måste man vara Snäll.
  • Flamma

Jättefint och det passar med savannah, båda går ju att använda internationellt
    Fast jag måste säga att jag ser en liten mörk flicka framgför mej, men det passar nog lika bra på båda

• Millric

Jätte fint o passar jätte bra med Savannah

• MissLaila

Isolde är det finaste namn som finns.. :) Syrran skulle ha döpt sin dotter till det om hon fick en.. Men har fått två pojkar så det blev ingen Isolde.. Jag skulle gärna vilja döpa min dotter till Isolde.. (om jag får någon)

• MalinEddie

Va bra att många verkar gilla namnet. Tänker ni på historien om Tristan och Isolde eller inte när ni hör namnet?

• Flamma

Det kanske var det jag hade i bakhuvet, nu när du säger det

• MissLaila

Jag känner nog inte till historien vad jag vet.. Har ju fått det från syrran, men hon har säkert fått det därifrån.. Hon är mkt för sagor m.m.

MalinEddie skrev 2008-06-05 09:35:26 följande:
    Va bra att många verkar gilla namnet. Tänker ni på historien om Tristan och Isolde eller inte när ni hör namnet?
Svar på tråden Va tycker ni om namnet Isolde?