• Engel och Noels mamma

Ni som har barn på förskola i Malmö

Vart i Malmö bor ni och hur är förskolan där barnet är på? Vad är bra och dåligt på förskolan?

Mamma till underbara pojkar
  • Svar på tråden Ni som har barn på förskola i Malmö
  • Engel och Noels mamma

Ngn?

• Snäckan05

Bor på Kirseberg. Tycker dotterns förskola är bra. Personalen är trevlig och dottern stortrivs. Har inte hittat något som jag tycker är dåligt ännu.

• Engel och Noels mamma

Bra att veta. Ngn som har barn i Limhamn och i centrala malmö?

• anku
    Svar på #3
    Har en flicka på Stock och sten i pildammsparken, ett ur och skurdagis. Ett toppendagis! Men du vet väl de nya reglerna: du får endast sätta ditt barn på dagis i den stadsdel du bor. Inga undantag! Bor du inte i västra innerstaden kan du inte sätta ditt barn på stock och sten.
  • 08 i Skåne

Vi bor i V. Hamnen och här är det svårt att få plats eftersom det bara finns 2 förskolor, men det är visst en 3:e på gång. Vi har plats på Skeppets förskola och trivs jättebra!

Anku, jag fick veta att man får önska plats var som helst i Malmö Stad och att man inte är begränsad av stadsdelarna. Det samma gäller om man flyttar, så länge man bor kvar i Malmö Stad får man behålla sin plats.

• Engel och Noels mamma

Ngn som vet hur lång tid det tar att få förskola plats?

• En glad tjej

Jag bor på Riseberga och dottern går på Riseberga Förskola, det är ett jättebra dagis tycker jag. Jag satte upp dotttern på plats när hon var två månader, har gjort likadant med minstingen och hoppas hon får på samma dagis när det är dags för henne att börja.

• Engel och Noels mamma

Men om man kanske kommer flytta till Malmö och behöver plats direkt, hur gör man då?

• SaraoAlbin

Vår son går på regnbågens fsk på Lugnet. helt underbar fsk!
    Tyvärr slutar han där på fredag

Svar på tråden Ni som har barn på förskola i Malmö