Ni som har barn på förskola i Malmö
Vart i Malmö bor ni och hur är förskolan där barnet är på? Vad är bra och dåligt på förskolan?
Vart i Malmö bor ni och hur är förskolan där barnet är på? Vad är bra och dåligt på förskolan?
Ngn?
Bor på Kirseberg. Tycker dotterns förskola är bra. Personalen är trevlig och dottern stortrivs. Har inte hittat något som jag tycker är dåligt ännu.
Bra att veta. Ngn som har barn i Limhamn och i centrala malmö?
Vi bor i V. Hamnen och här är det svårt att få plats eftersom det bara finns 2 förskolor, men det är visst en 3:e på gång. Vi har plats på Skeppets förskola och trivs jättebra!
Anku, jag fick veta att man får önska plats var som helst i Malmö Stad och att man inte är begränsad av stadsdelarna. Det samma gäller om man flyttar, så länge man bor kvar i Malmö Stad får man behålla sin plats.
Ngn som vet hur lång tid det tar att få förskola plats?
Jag bor på Riseberga och dottern går på Riseberga Förskola, det är ett jättebra dagis tycker jag. Jag satte upp dotttern på plats när hon var två månader, har gjort likadant med minstingen och hoppas hon får på samma dagis när det är dags för henne att börja.
Men om man kanske kommer flytta till Malmö och behöver plats direkt, hur gör man då?
När du har en adress dit du ska flytta kan du sätta barnet i kö även om du inte flyttat än.
Ni som har barn i förskola i Malmö kan kanske bidra med något här .... mer info i denna sträng:
www.familjeliv.se/Forum-3-26/m32959665.html
mvh F
Vår son går på regnbågens fsk på Lugnet. helt underbar fsk!
Tyvärr slutar han där på fredag