• Agapi

Skadad kråka

Har hittat en skadad kråka i trädgården. Den ser bra ut och kan gå, men inte flyga. Två andra kråkor flyger över heeela tiden och skränar, för att skydda den antar jag för dom gör ingen utfall mot den eller så.

Vad gör man? Har två katter men dom verkar helt ointresserad av den så de behöver jag inte vara orolig för. Kan absolut inte döda den själv, och vill ju såklart inte att den hoppar runt här tills den självdör. Finns de någon vet man kan ringa som tar hand om skadade fåglar i göteborg? Eller något likandne?

• Svar på tråden Skadad kråka
  • Myzteria26

Ring in till ett djursjukhus så kan dom komma och hämta den.

• Ayya

En unge kanske, och det är föräldrarna som flyger över?

• Lovebug

Det finns flera olika organisationer du kan ringa till som tar hand om skadade fåglar. Djursjukhus brukar inte bry sig. Nu vet inte jag vart du bor, men de här kan troligen hjälpa dig.

www.kfv-riks.se (kika under medlemmar för att hitta en rehabiliterare på din ort)

Har själv varit i kontakt med dem när jag hittade en skadad fågel.

En annan länk med lite information om hur man ska göra om man hittar en skadad fågel:

www.fagelcentralen.se

• Lovebug

Såg att du bodde i Göteborg nu...Fågelcentralen (sista länken) finns i Göteborg.

• Agapi

Ser inte ut som en unge. Man kommer väldigt nära utan att den hoppar iväg.

Tack så mycke ska kolla upp de direkt =)

• Agapi

SÅ nu har vi fångat in fågeln och tagit den till fågelcentralen.

De var en unge som hade trillat ur boet innan den kunde flyga. Men var ganska stor så om någon vecka kommer den antagligen kunna flyga. Väldigt undernärd så de var bra att den kom dit.

tack för hjälpen.

• Lovebug

Okej, bra att det löste sig. Antar att det var det bästa även om det känns lite tråkigt för hans föräldrar, men om han var väldigt undernärd så hade han väl inte klarat sig annars.

Bra att du brydde dig :)

Svar på tråden Skadad kråka