• Anonym (kanonen)

hjälp mig med tips och ideer till förlovning !!

allt ni kommer på när det gäller tips å ideer så berätta eller om ni har egna erfarenheter. va kan man göra ? hur ska det gå till ? vi är nog många här inne som vill ha lite tips .. så kom igen å skriv allt ni bara kan...

OBS !!! PLASERADE DEN HÄR VET ATT DET E FEL PLATTS MEN JAG VILL VARA ANNONYM !!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-05 10:46
    är en tjej på 21år

• Svar på tråden hjälp mig med tips och ideer till förlovning !!
  • tea1982

Är du kvinna eller man..? Fråga ett.

• Anonym (kanonen)

kvinna 21år...

• Nyfiken gul

rent generellt finns inga regler om förlovning.. man gör exakt som man vill i det läget.

Vi valde att förlova oss i en fin slottspark med picknick. Under en gigantisk ek bytte vi ringar, skålade i champagne och kysstes.

Vi valde ringarna gemensamt o bestämde en dag och en plats.

För oss var detta ett löfte om giftermål och 10 månader senare var vi man o hustru!

• tea1982

Först och främst anser JAG att en förlovning är ett tecken på att man börjat tänka på bröllop och ska ha det inom en kortare framtid. Annars kan man lika gärna fortsätta vara "ihop" för en förlovning som inte leder till ett bröllop betyder ju ingenting...
    Så en av er måste fria, och mena det. Båda bör vilja gifta sig. Inte om 25 år, utan inom 2..

• asplundskan
    tea1982 skrev 2008-06-05 10:54:22 följande:
    Först och främst anser JAG att en förlovning är ett tecken på att man börjat tänka på bröllop och ska ha det inom en kortare framtid. Annars kan man lika gärna fortsätta vara "ihop" för en förlovning som inte leder till ett bröllop betyder ju ingenting... Så en av er måste fria, och mena det. Båda bör vilja gifta sig. Inte om 25 år, utan inom 2..
    Jag tycker man kan förlova sig och gifta sig inom sin tid:) En förlovning betyder olika för alla. För mig är det en underbar sak att göra tillsammans. Har aldrig varit förlovad men blir det inom kort;) En förlovning tycker jag skall leda till giftermål, MEN jag är inte lika traditionell vad gällande 12 månaders regeln;) För mig kommer det när det kommer:)
  • tea1982
    asplundskan skrev 2008-06-05 10:57:53 följande:
    Jag tycker man kan förlova sig och gifta sig inom sin tid:) En förlovning betyder olika för alla. För mig är det en underbar sak att göra tillsammans. Har aldrig varit förlovad men blir det inom kort;) En förlovning tycker jag skall leda till giftermål, MEN jag är inte lika traditionell vad gällande 12 månaders regeln;) För mig kommer det när det kommer:)
    Nej 12 månader är ibland att ta i. Vi väntade 2 år, mest för att vi fick barn (jag var tjock, hallå.. =) och flyttade den sommaren som vi tänkt gifta oss.
  • Anonym (kanonen)

för mig e de självklart att man har tankar på att gifta sig när man förlovar sig , visst finns det sånna som förlovar sig å sen vänatar år å dar på att gifta sig eller skiter helt å hållet i det, men för mig så är det har man förlovat sig så ska man gifta sig hellst inom ett år. max 2år
    så självklart att vi inte bara kommer att förlova oss för skoj skull.
    Jag är så gott som säker på att han kommer att säga ja eftersom han själv pratat om det å att han skulle säga ja om jag bara fråga..så behöver ju inte vara orolig för det .. men hur fan ska man göra vill ju göra nått kul å minnsvärt .. tänkte först göra det när vi dyker eftersom vi båda gillar det men de e ju lite svårt att fråga under vattenytan ...hehe

tea1982 skrev 2008-06-05 10:54:22 följande:
    Först och främst anser JAG att en förlovning är ett tecken på att man börjat tänka på bröllop och ska ha det inom en kortare framtid. Annars kan man lika gärna fortsätta vara "ihop" för en förlovning som inte leder till ett bröllop betyder ju ingenting... Så en av er måste fria, och mena det. Båda bör vilja gifta sig. Inte om 25 år, utan inom 2..
  • tea1982
    Anonym (kanonen) skrev 2008-06-05 11:00:58 följande:
    för mig e de självklart att man har tankar på att gifta sig när man förlovar sig , visst finns det sånna som förlovar sig å sen vänatar år å dar på att gifta sig eller skiter helt å hållet i det, men för mig så är det har man förlovat sig så ska man gifta sig hellst inom ett år. max 2årså självklart att vi inte bara kommer att förlova oss för skoj skull.Jag är så gott som säker på att han kommer att säga ja eftersom han själv pratat om det å att han skulle säga ja om jag bara fråga..så behöver ju inte vara orolig för det .. men hur fan ska man göra vill ju göra nått kul å minnsvärt .. tänkte först göra det när vi dyker eftersom vi båda gillar det men de e ju lite svårt att fråga under vattenytan ...hehe
    Fyfan vad kul med en tjej som friar!! Tänk bara på att inte köpa ringarna själv, sitter den för trångt blir man galen (jag levde med det problemet i ett halvår)
  • Anonym (kanonen)

ringarna e redan klara prov testade ringen när han sov .. satt perfekt .. hade köpt en annan ring med som jag satt på hans hand för att han inte skulle märka nått så när han vaknade hade han en snygg ring på tummen..

• tea1982
    Anonym (kanonen) skrev 2008-06-05 11:14:43 följande:
    ringarna e redan klara prov testade ringen när han sov .. satt perfekt .. hade köpt en annan ring med som jag satt på hans hand för att han inte skulle märka nått så när han vaknade hade han en snygg ring på tummen..
    Haha, ok...??
  • asplundskan
    tea1982 skrev 2008-06-05 10:58:38 följande:
    Nej 12 månader är ibland att ta i. Vi väntade 2 år, mest för att vi fick barn (jag var tjock, hallå.. =) och flyttade den sommaren som vi tänkt gifta oss.
    Haha;) Ja då är det ju en annan grej;P
Svar på tråden hjälp mig med tips och ideer till förlovning !!