Princessbakelsen skrev 2012-11-04 10:19:40 följande:
Jag har ett direktbyte nu på Fregatvägen 6, 6tr (3rok på 73kvm) och är oxå aningen skeptisk, mest för att jag fick inbankat då jag gick i Näsbyparkskolan att det var ett sk getto. Jag hade flera kompisar som bodde där då (ca 1989) och jag tyckte alltid att det var lite läskigt att vara där. Varför vet jag inte för jag hade alltid jättekul när jag var där. I alla fall..
Jag är uppvuxen i Täby/Danderyd och kan tänka mig att flytta tillbaka, trots att sonen går på dagis vid Odenplan och jag jobbar i närheten..
Jag bor idag i en 1:a på 38kvm med min son (är ensamstående på heltid) ocjh börjar bli smått desperat efter ett större boende, Täby känns bra men jag är osäker på området.
Jag vet att det har renoverats i lägenheterna men har det gjorts något med hissar, trapphus etc? Är det smutsigt och nerskräpat utanför? Hur är det med isoleringen, är det lyhört i lägeheterna?
Ha en fin dag allihopa!
prinsessbakelsen.blogg.seHaha undra om det inte är mig du hade ett direktbyte med då...informationen om lägenheten stämmer nämligen. :)
Tyvärr som jag skrev ovan så har Fregatten fått ett väldigt dåligt rykte pga av att det bott väldigt mycket folk/ungdomar som skräpar ner och förstör.
Näsbypark är jättefint och Fregatten är faktiskt fint. Lägenheterna är renoverade och jag verkligen älskar min ljusa och fräscha lägenhet. Det är inte lyhört alls och jag hör nästan ingenting från mina grannar. Hissar och trapphus är dessvärre inte "tillfixat" av Akelius på en sisådär 15 år och det är smutsigt och rätt ofräscht i dagsläget, dock försöker de ombilda husen nu och jag hoppas det kommer bli så att det kommer leda till att de renoverar även de gemensamma utrymmena. Vissa av människorna här verkar ha lite problem med att skräpa ner men det finns många som bott där länge som faktiskt bryr sig och tycker det är tråkigt att det finns de som förstör för alla andra.
Jag har ju bott på Fregatten i sammanlagt 14 år. 13 år när jag var barn och jag älskade området och områdena runtomkring. Näsaäng där man kan bada, finns en strandpromenad där man promenera bland de lite dyrare villorna. Norskogsbadet som är ett utomhusbad (bassäng), där var vi varje sommar när jag var liten och åt vattenmelon och sprang på de stora ängarna.
Näsbypark är i stort sett som det alltid varit, centrum är renoverat och ombyggt till ett inomhuscentrum för ett tag sen. Bor rätt mycket gamlingar och äldre, och barnfamiljer. Finns skolor, förskolor och annat i närheten och ja, det kommer i alla fall alltid vara en varm plats i mitt hjärta.