uppäten nyfödd kattunge
Min dotters katt fick fyra kattungar igår,en kom hon med och lade i sin säng.Och då var det bara halva kattungen kvar!!!!!
Har hon ätit upp den för att den var svag eller sjuk.
Dom andra tre tvättat och putsar hon.
Min dotters katt fick fyra kattungar igår,en kom hon med och lade i sin säng.Och då var det bara halva kattungen kvar!!!!!
Har hon ätit upp den för att den var svag eller sjuk.
Dom andra tre tvättat och putsar hon.
Det var säkert nåt fel på den. Annars hade hon inte gjort så.
Antingen var den dödfödd eller väldigt, väldigt svag. Då ser kattmamman den som ej levnadsduglig, och då kan naturen bete sig såhär, att mamman äter upp/biter ihjäl ungen (eller stöter bort den helt enkelt och nonchalerar den).
Så jag tror nog det var nåt fel på ungen eftersom hon värnar om de tre andra. Men du kan ju hålla lite extra uppsikt på hur hon sköter om de andra. Tar hon väl hand om dem så var som sagt den fjärde väldigt sjuk...
Jag tror precis som ovanstående att det var något fel med den kattungen. Det är naturens gång, även om det som sagt är obehagligt.
Hon är jätte duktig med dom andra tre,den fjärde var bara baken kvar av,jätte vidrigt när man såg tarmar osv.Men den var som ni säger redan dödsdömd.
Så dog den tredje minsta också,den var alldeles stel brevid mamman som tvätta och puffa på den ,stackarn som hon letade efter den när dom tog bort den.
Men idag så öppnade kissekatt bebisarna ögorna,så underbara.