• Angel 1982

"Får" man klä sig hur man vill även som mamma??

Efter en diskussion med arbetskamrater nyligen så blev jag väldigt nyfiken på vad folk i allmänhet egentligen tycker.

Tycker ni att det tex ser "illa ut" om en mamma har kort kjol på sig på sommaren?
    Om inte,motivera gärna varför.

Finns det några speciella oskrivna klädkoder som gäller efter man har fått barn, för att slippa konstiga blickar?

• Svar på tråden "Får" man klä sig hur man vill även som mamma??
  • Tutilure

Ja, jag kan tycka att det ser illa ut om man klär sig på vissa sätt när man är mamma.
    En kort kjol är inget konstigt alls (om den inte verkligen är superkort!), men jag reagerade igår när jag såg ett TV-program där mamman hade stringtrosor med bara "snören" i rumpan.

Vet inte varför, men så tycker jag.

Om man målar fan på väggen så kan det inte bli något annat än succé!
  • Nyfiken gul

det enda jag är totalt ANTI emot när man är mamma/förälder:

o det är att se sunkig o ovårdad ut...  mysbyxor o t-shirt är helt okej så länge det är helt och rent och man är duschad o fräsch.

alla har inte kolikbarn
    alla har inte nattvak
    alla är ine ensamstående
    alla bebisar växer

man kan inte skylla sunkighet o allmänt förfall på att man inte har avlastning, att man inte får sova  osv osv...

Det tar max 3 min att blaska av sig svettlukt under armarna, rolla på deo, ta en ren tröja o dra en kam genom håret. hur svårt kan det vara egentligen?

O allra helst om det faktiskt FINNS en pappa som är hemma och annan form av avlastning

• Skottdagen2008

Jag förstår inte riktigt vad du menar. Får man inte klä sig som man vill

Ja, ibland finns det klädkoder såsom till bröllop, fest, på jobbet osv, men hemma får man väl gå hur man vill.

Vill man förfalla så gör det, men jag gör det inte .

• NiXxI

Hmmm...sitter just nu i ett lime-grönt fodral från Gina Tricote (stavas?? ), är två barns mamma och trivs även att vara kvinna.
    "Fodralet" slutar på halva låret och är axelbandslöst...snyggt och sexigt helt enkelt.

Jag är en två-barns mamma med stor kärlek för min man och jag vill deffenetivt känna mig som en fräsch kvinna inför min man och mig själv...

Förstår inte vart sammanbandet mellan kläder och mamma ska sättas samman, för en mamma som klär sig i mysbrallor eller vad som är precis lika mycket kvinna och mamma för mig, vi trivs alla olika helt enkelt.

Varför sen folk måste tycka både det ena och det andra hajjar jag inte.

Däremot kan jag hålla med föregående skribent...att vara fräsch innebär inte per automatik att man måste sminka sig eller ha värsta outfiten på sig...men att vara ren och välvårdad...hinner man inte det så kan jag tycka att det i sig skulle vara jobbigt.

Alla mammor är snygga, så är det bara...

2008 ska blända skiten ur mig
  • Tutilure

Sen tycker jag också att det är skillnad på om man är med barnet eller om man är barnledig och kanske ute och festar.
    Är man ute och festar så kan man/får man klä sig hur man vill, men är man med barnet så tycker iaf jag att allt inte passar.

Men det är min åsikt.

Om man målar fan på väggen så kan det inte bli något annat än succé!
  • tombraider

För min del får alla morsor klä sig hur de vill.

• Valkyriah

Har jag inte ens tänkt på
    Jag hoppas att alla klär sig i det man trivs bäst i oavsett om man är mamma eller ej.

Jag har en kort jeanskjol idag tex

Att slåss för fred är som att knulla för att bli oskuld!
  • Jiji
    Tutilure skrev 2008-06-05 13:47:26 följande:
    Ja, jag kan tycka att det ser illa ut om man klär sig på vissa sätt när man är mamma. En kort kjol är inget konstigt alls (om den inte verkligen är superkort!), men jag reagerade igår när jag såg ett TV-program där mamman hade stringtrosor med bara "snören" i rumpan.Vet inte varför, men så tycker jag.
    Jag håller med, tycker inte det är passande med mammor som vill se ut som tonåringar och går i stilettklackar och 30cm korta kjolar och urringade toppar.
    Spelar ingen roll hur snygg hon är, jag tycker inte det är lämpligt. Och visa stringen, det är väl tom ute hos fjortisarna nu?

Men annars, klart man kan vara snygg morsa med snygga kläder! Man behöver väl inte ändra stil bara för att man blivit mamma?
  • Pansarhamster

Jag tycker inte det är viktigast huruvida man är mamma eller inte, utan ålder och vikt är av större betydelse när kläder väljs.

• sherlock

Det beror väl på figur och ålder också?

Har ej barn men skulle tex inte ta på mig vissa kläder ändå, aldrig såna där shorts som man ser halva skinkorna tex
    Eller en extremt uringad klänning. Tycker inte det ser snyggt ut.

Tycker man ska piffa upp sig även som mamma, man ska inte "let yourself go" som dom säger. Det är viktigt att man tar hand om sig själv oavsett ålder eller om man har barn eller inte.

Svar på tråden "Får" man klä sig hur man vill även som mamma??