• LV2

Rosenrot för att bli gravid

jag är 29 och min man är 39 vi har två barn innan jag har alltid haft svårt för att bli gravid det tog 3 år innan jag blev gravid med min första son och det tog ca 3 år innan jag lyckades bli gravid med mitt andra barn. Jag och min man vill så järna få ett barn till och vi har försökt nu ett tag utan resultat jag har läst att många kvinnor som har ätit rosenrot har lyckats bli gravida efter 1-4 månader jag undrar finns det någon här som har ätit rosenrot och lykats bli gravid?

• Svar på tråden Rosenrot för att bli gravid
  • Hanniken

jepp! =) plussade idag!
    Åt bisolvon + rosenrot från dag ett fram till ÄL

• Skottdagen2008

Jag har fått för mig att kvinnor kan få mer lust av rosenrot så jag antar att man vill ha mer sex och sex är ju förutsättningen till barn

• LV2

vad kul att höra att du fick pluss jag beställt roserot så när jag får det ska jag sätta igång att äta det bisolvon har jag ätit innan så det fortsätter jag med också. Jag hoppas det hjälper mig och min man också. Jag har också läst att östrogenen påverkas och att det kan bli att man blir gravid med tvillingar när man äter rosenrot

• Hanniken

tvillingar?? Hoppsan! Haha
    Vi lyckades på 12:e försöket (1 mf) första seriösa försöket med bisolvon o rosenrot. Men om det berodde på det kan man ju inte riktigt veta. Upplevde dock att min ÄL-symtom blev kraftigare denna gång.

• Skottdagen2008

Hm, ska nog börja äta rosenrot igen . Jag blev ju faktiskt på tjocken vid första försöket sist när jag åt rosenrot (pga andra orsaker).

• LV2

Okej jag ska verkligen försöka med rosenrot och bisolvon jag hoppas det hjälper mig att plussa med om man skulle råka bli gravid med tvillingar så är det också kul.

• Hanniken
    LV2 skrev 2008-06-05 14:15:53 följande:
    Okej jag ska verkligen försöka med rosenrot och bisolvon jag hoppas det hjälper mig att plussa med om man skulle råka bli gravid med tvillingar så är det också kul.
    Absolut, men jag tror inte jag får tvillingar, skulle bli väldigt chockad! Finns inga tvillingar i nån av våra familjer. De är ju genetiskt också.
  • Annaloo

En liten varning angående Rosenrot... Om man har regelbunden äl så ska man helst undvika rosenrot då den kan strula till cyklerna ordentligt. Har man oregelbunden ÄL så är det definitivt värt att pröva!
    Lite nyfiken - har ni inte gjort någon utredning när det tagit sån tid?

*** v32 ***
  • LV2

Ja vi har gjort utredningar det är ingen fel på min man eller mig säger dom. Jag vill inte att de ska ta lika lång tid igen att bli gravid därför är jag beredd att prova allt möjligt som kan hjälpa mig att bli gravid. Att rosenrot kunde ställa till det så viste jag inte. De säger att bidrottningsgele gjör likadant strular till äl också men när jag har ätit det så har det alldrig gjort min äl strulig

Svar på tråden Rosenrot för att bli gravid