• MIC

Fosterrörelser i vecka 37??

Min bebis rörelsemönster har förändrats de sista dagarna. I måndags var den helt vild men massor av sparkar och jag kände tryck "neråt" och sedan dess är den mest aktiv på kvällarna och stryker mest runt inuti magen på dagarna (lite då och då..) Hur beter sig erna små bebisar i vecka 37? Bör man vara orolig? Jag känner av den varje dag men inte lika mycket som tidigare (mitt första barn).

• Svar på tråden Fosterrörelser i vecka 37??
  • lunkentuss

Det är absolit ingen fara Bebisen blir ju större och större och speciellt nu i lsutet så är det jättetrångt där inne och då ligger bebis mest still. Att du känner den som du gör nu låter precis osm det kändes för mig =)

• PetraMunchen

Min är hyfsat rörlig ännu. Sparkar så det gör ont... men jag har ju hört att de lugnar ner sig sista veckorna så jag går å längtar... för det gör ju så ont när han sparkar på olika sätt och rumlar runt där inne.

Med andra ord, det låter helt normalt att din bebbe har lugnat ner sig. Det betyder ju att den börjar fixera sig längre ner med huvudet och att den förbereder sig för att komma ut.

• Saxe

Det är ingen som berättat för min bus-bäbis att den ska lugna ner sig veckorna innan förlossningen. Den är vildare än någonsin, och jag är i vecka 39 (38+1). Fast för några veckor sedan var den rätt lugn, men rörde sig ändå regelbundet. Nu är det också väldigt lätt att få den att röra på sig, det är ju så trångt att jag lätt kan böka lite på den och få rörelse tillbaks.

Om du är orolig är det bara att ringa förlossningen och komma in på UL, så kan de kolla att allt är lugnt.

• ellie 877

Jag är i v38 och min bebis är inte lugn en stund, jo kanske en lilten stund, men inte är det länge. Är fixerad och bara för att den är det så kan jag säga att det inte har blivit lugnare...

• MarieHJ

Jag är i V37+6 idag och hon är fixerad nu. Hon sparkar inget speciellt men där imot sträcker hon sina ben och trycker allt vad hon kan i sidan utav magen ibland. Det kan vara lite halv jobbigt och obehagligt nu när hon är så stor och stark=) en att hon snurrar och så är ju inte påtal om längre. Nu är det bara att hon trycker ut rumpan och fötterna imellanåt. Sen hickar hon minst 1ggn om dagen och det är reäla hickningar=D. Men betydligt lugnare i magen än vad det vart innan! men jag tycker naturligt vis du ska medela din BM om du inte haft ngn som helst tillstymelse till rörelser..

• MIC

Jodå min bebis rör sig hela dagarna men det är som ni skriver mer bök och sträckningar än sparkar och betydligt mindre än tidigare. Eftersom det är första barnet så vet man ju inte hur det ska kännas och jag har hört att det ska bli mindre rörelser men inte hur mycket mindre. Låter som min bebis är helt normal!! Vi ska till BM på måndag så då får vi se om den är fixerad eller ej.

Svar på tråden Fosterrörelser i vecka 37??