• TittiBoppe

Namnförslag Svenskt/Bosniskt/Internationellt

Hejsan, sitter här och funderar på vad nästa barn ska heta. Är inte gravid ännu men det är bäst att planera. Vi har lite svårt att komma på några som ska passa både här och i Bosnien så det får inte vara helt typiskt för nåt av länderna. Både kill och tjejnamn tas tacksamt emot Storebror heter Benjamin så det får gärna passa ihop med det också.

• Svar på tråden Namnförslag Svenskt/Bosniskt/Internationellt
  • TittiBoppe

Tack, funderar på Sander kanske Sanel för en pojke, liknar lite Alexsander eller Alexsandra. De andra går nog bort för mig.. kanske Filip men vet du om det finns i Bosnien?

• TittiBoppe

Tack för tipset
    Filip trodde jag var typiskt svenskt men det visar sig att det finns många gemensamma. Emil heter min kompis son så det går nog bort Edvin hmm.. nja

• Tyler Durden

de flesta europeiska och slaviska namn funkar på balkan!

TittiBoppe skrev 2008-06-05 15:47:50 följande:
    Tack för tipset Filip trodde jag var typiskt svenskt men det visar sig att det finns många gemensamma. Emil heter min kompis son så det går nog bort Edvin hmm.. nja
  • annzah

Lana tycker jag är ett jättefint namn! Har en kompis från Balkan som heter så, men jag vet inte om det är vanligt där.

• Milkina cerka

Alexander heter min pojke o. Milka min minsta flicka, även om hon har ett svenskt namn också eftersom vi bor här.

• UmmAlina

Jag tycker att Lara till tjej och Luuka till kille är riktigt fina balkannamn.

• Mannehkunda

Adela, Emina, Leila, Lana, Elina och Alisa är fina och funkar på båda ställena. Pojknamn är jag dålig på... Annars är ju Smajl mycket gulligt

Svar på tråden Namnförslag Svenskt/Bosniskt/Internationellt