• flipperkulan

Varför ska bebisar ha mössa nu?

Alla säger bara att de SKA ha det men inte säger varför..
    Är det för att skydda öronen eller att de inte ska bli kalla?
    Det är ju så hett nu och min lilla tjej är blöt när man tar av mössan ibland.. Har sånna hjälm-mössor till henne..

(¯`°?.¸ ღ♥ MAJA 2008.04.29 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Varför ska bebisar ha mössa nu?
  • Shadilly

Öronen är känsliga, och så är det för att skydda mot solen också.

• PetraD

är väl för att skydda huvudet mot de värsta solstrålarna
    men jag försöker istället göra så min kille inte får solen på huvudet, ha han i skuggan istället

• piixelslyna

Skydda mot solen. Skulle jag gissa på.

• Ollibollmora

Skydda mot solen antar jag, det kan ju knappast vara för att det är kallt Min son har på sig solhatt om solen skiner, ingen mössa när solen har gått ner. Han är ju ett år äldre än din tjej men vi gjorde så förra sommaren också.
      Jag tycker i allmänhet att folk klär på sina ungar för mycket varma kläder snarare än tvärtom. Jag skulle inte sätta på mig själv en mössa mitt i sommaren.
    Tjosan

• glorykickan

det har väl nånting med fontanellen att göra..men när du har henne i skuggan så behöver du nog inte ha mössan..det hade inte jag på mina barn,tror jag inte i alla fall.ha en fortsatt solig dag

• lindaha

Jag har inte mössa på utan en solhatt istället, det skyddar mot solen men är inte varmt

• Andaloal

Skydda hjässan/fontanellen

men du TS köp en liten solhatt och ha i solen. I skuggan o vagnen med suflett uppe behövs den inte.

Andaloal/mamma till 2

Du vet att du bor på en liten ort när folk vet saker om dig innan du själv vet om dom
  • Agamemnon

När hon är i vagnen eller ligger i skuggan använder vi ingen mössa och om vi har henne i bärselen (om solen skiner ) har hon solhatt.

♥ Olivia 080308 ♥
  • mammatillmiranda

tror det är för att bebisar kan få hjärnhinneinflammation (eller vad det nu var) om det blåser på deras små huvudet. Huvudet är ju inte ihopväxt än så de har inget skydd direkt.
    Och självklart som skydd mot sol.

När de är nyfödda ska de väl ha mössa för att den mesta värmen går ut från kroppen via huvudet, så att de inte ska bli kalla. Men det handlar ju om vad det är för väder o så också.

Blåser det inte och min dotter är i skuggan så har jag aldrig mössa/solhatt på henne. (snart 4 månader är hon)

Miranda 05 och Molly 08 - mammas änglar
  • SchumiFerrari
    mammatillmiranda skrev 2008-06-05 19:15:12 följande:
    tror det är för att bebisar kan få hjärnhinneinflammation (eller vad det nu var) om det blåser på deras små huvudet. Huvudet är ju inte ihopväxt än så de har inget skydd direkt. Och självklart som skydd mot sol.När de är nyfödda ska de väl ha mössa för att den mesta värmen går ut från kroppen via huvudet, så att de inte ska bli kalla. Men det handlar ju om vad det är för väder o så också.Blåser det inte och min dotter är i skuggan så har jag aldrig mössa/solhatt på henne. (snart 4 månader är hon)
    Tror inte det är hjärnhinneinflammation då det är av ett virus mig veteligen...
    *Älskade Noa*
  • mammatillmiranda

Jaja, "eller vad det nu var" skrev jag efter. Minns bara att det var något åt det hållet. Mycket sjuka helt enkelt.  :S

Miranda 05 och Molly 08 - mammas änglar
Svar på tråden Varför ska bebisar ha mössa nu?