• drömhus

Paraplysulky till barn på 13 kg?

Jag har funderat lite på att komplettera vår stora vagn med en resevagn, som ska ha fullt liggläge och suflett och gå att fälla ihop. Det verkar finnas många bra vagnar i lite varierande pris.

Men vad gör jag om min son snabbt växer ur vagnen i vikt sett? Han är idag 1,5 år och väger 13 kg och har visserligen stått still i vikt länge, men alla vagnar jag sett på klarar bara 15 kg? Tänk om han växer som bara den i sommar och växer ur vagnen i vikt? Det känns lite tråkigt att köpa en vagn som sen inte kan användas...

Finns det någon vagn som tar mer i vikt? Hur gör ni andra? Kör på ändå?

• Svar på tråden Paraplysulky till barn på 13 kg?
  • SIN74

Jag har en paraplysulky från gekås (149 och den fungerar väl till både fyraåringen som väger närmare 16 och lillkillen som väger 13,5kg. Tror inte att jag sett någon viktmärkning.
    Hör med affären - jag tror att sulkysarna klarar mer.

• drömhus

Jag ska göra det, höra med butiken. Jag tror att vagnarna klarar mer, men om den går sönder så är nog inte tillverkaren villig att hjälpa till om barnet varit för tungt... Det är min egen lilla teori.

• norgesessan

min 2.5 åring väger 14-15 nu, jag tror vikten ligger rätt så still mellan 1.5 och 2.5 år..

Emil 03 och Jonathan 05
  • norgesessan

Vi köpte en billig vagn av okänt märke, paraplyvagn med suflett och viloläge..i den stod det 12 kg HAn sitter fortfarande i den utan problem..Har en jätteenkel också som bara har ett läge, den går också bra.

Emil 03 och Jonathan 05
  • Veladis

BabyTravel från Babyproffsen har en variant som är upp till 18 kg.
    Sen är det ju det bara riktmärken, och så åkar de ju inte lika snabbt i vikt när de blivit 1½.

Svar på tråden Paraplysulky till barn på 13 kg?