• GudsMestOskuldsfullasteLillaLamm

Har du tränat med knipkulor under graviditeten?

läser att man gärna ska börja med knipövningar under graviditeten men är lat och undrar om det inte vore fiffigt att köpa knipkulor. Någon med erfarenheter?

reserverar mig för evt felstavningar och feltolkningar
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du tränat med knipkulor under graviditeten?
  • minatre

Jag gör det, du får lov och det ger bättre och snabbare resultat än bara vanliga knipövningar

• kobebis

Har ett par som jag använde innan förra graviditetn... Under förra grav. försökte jag att använde dem men jag var så känslig i underlivet så det var inte skönt alls Så under denna graviditet har jag inte ens försökt mig på det för nu är jag ännu mer känslig

Men funkar det för en så är de ju kanon att använda. Muskler som man inte kommer åt när man gör de vanlliga knipövningarna får arbeta. Tycker absolut att du ska införskaffa en, om du nu inte använder den under graviditeten så är den bra även efteråt (om inte bättre).

jag har aldrig använt knipkulor har kollat runt lite på nätet men det finns så många olika modeller, tar gärna emot tips

• Frau T

Jag läste att de inte skulle användas under graviditet(det står inte varför..)så jag har inte vågat göra det.

Frau T skrev 2008-06-05 18:13:32 följande:
    Jag läste att de inte skulle användas under graviditet(det står inte varför..)så jag har inte vågat göra det.
    Jag har läst både och men såg på apotekets hemsida i texten för deras knipkulor att knipövningar rekommenderas under graviditet så de borde ju avses till det.

Har även läst att de med bomulls snören ska vara sämre eftersom det blir mera ohygiensikt och kan öka infektionsrisken
  • minatre

Jo man får använda knipkulor som gravid men du ska vara extra noga med hygienen. Alltså med rengöringen av kulorna mellan användningstillfällena. Du kan ju köpa till särskillda desinfiktions lösningar om du vill för att vara säker på att där inte är ngr bakterier på dem. Bommuls snören kan man ju doppa i kokande vatten för att vara på den säkra sidan om man vill.

Bra kulor är annars smartballs!!

• kobebis
    GudsMestOskuldsfullasteLillaLamm skrev 2008-06-05 18:30:27 följande:
    Jag har läst både och men såg på apotekets hemsida i texten för deras knipkulor att knipövningar rekommenderas under graviditet så de borde ju avses till det.Har även läst att de med bomulls snören ska vara sämre eftersom det blir mera ohygiensikt och kan öka infektionsrisken
    bomullssnören är inte att rekomendera utan det ska vara samma material runt kulorna som det är i snörerna. Detta är för hygenens skull.Är osäker på vad materialet är...det känns som typ mjuk gummi....Försäljaren berättade ju så klart vad det var men det har jag ju glömt av Mina kulor är rosa i alla fall med rosa snören Inköpta vid ett sexparty Sen är det ju även bra att köpa på sig desinfektionsmedel att rengjöra kulorna med - precis som minatre skriver
  • StepByStep

Nej

Esmeralda ska bli storasyster! =) Barn nr.2 i magen, Bf den 21/6-08.
Svar på tråden Har du tränat med knipkulor under graviditeten?