Har du tränat med knipkulor under graviditeten?
läser att man gärna ska börja med knipövningar under graviditeten men är lat och undrar om det inte vore fiffigt att köpa knipkulor. Någon med erfarenheter?
läser att man gärna ska börja med knipövningar under graviditeten men är lat och undrar om det inte vore fiffigt att köpa knipkulor. Någon med erfarenheter?
nej, det har jag inte.
Jag gör det, du får lov och det ger bättre och snabbare resultat än bara vanliga knipövningar
Har ett par som jag använde innan förra graviditetn... Under förra grav. försökte jag att använde dem men jag var så känslig i underlivet så det var inte skönt alls Så under denna graviditet har jag inte ens försökt mig på det för nu är jag ännu mer känslig
Men funkar det för en så är de ju kanon att använda. Muskler som man inte kommer åt när man gör de vanlliga knipövningarna får arbeta. Tycker absolut att du ska införskaffa en, om du nu inte använder den under graviditeten så är den bra även efteråt (om inte bättre).
jag har aldrig använt knipkulor har kollat runt lite på nätet men det finns så många olika modeller, tar gärna emot tips
Jag läste att de inte skulle användas under graviditet(det står inte varför..)så jag har inte vågat göra det.
Jo man får använda knipkulor som gravid men du ska vara extra noga med hygienen. Alltså med rengöringen av kulorna mellan användningstillfällena. Du kan ju köpa till särskillda desinfiktions lösningar om du vill för att vara säker på att där inte är ngr bakterier på dem. Bommuls snören kan man ju doppa i kokande vatten för att vara på den säkra sidan om man vill.
Bra kulor är annars smartballs!!
Nej