• Lilith74

Fosterrörelserna gör ONT, ska det verkligen vara så...?

Är i 35+1 och senaste veckan eller lite längre gör nästan alla rörelser bebisen gör så himla ont. Det kan jag inte minnas från min första graviditet. Var är det mysiga fladdret? Dessutom är det ett enormt tryck på urinblåsan, det är nästan löjligt ibland. Har alla det såhär nu?

• Svar på tråden Fosterrörelserna gör ONT, ska det verkligen vara så...?
  • Lilith74

Jag tycker det är jobbigt som fasen, jag stönar högt av smärta när bebisen kastar sig in i sidan av magen eller nedåt ibland
    Du har det likadant alltså?

• buffe

Det är väl trångt där inne så nu när den rör sig så kommer den åt överallt!? Inte så skönt å få en fot på levern tex

• Nintendo

Jag kan redan nu (v. 23) få ont ibland när bebisen sträcker på sig, "rullar runt" eller sparkar neråt på urinblåsan och tarmarna. Tror inte det är något ovanligt.

• Nyfiken gul
    Lilith74 skrev 2008-06-05 18:14:17 följande:
    Jag tycker det är jobbigt som fasen, jag stönar högt av smärta när bebisen kastar sig in i sidan av magen eller nedåt ibland Du har det likadant alltså?
    japp... min bebis ligger dessutom i säte så det är inte skönt att få en boxningsrond på revbenen av bebisens huvud.... *ryser*

aj aj aj....
  • ellie 877

Är i v38 och jag har det likadant... ibland får jag lov att dra efter andan för att barnet bökar så mycket, speciellt nu när det är fixerat och har så lite plats att röra sig på..

• 1891

Jorå.. min e en riktig fighter i magen.
    Konstigt nog e bebben värst när jag ligger på vänster sida. Då tar den verkligen i o sparkar på höger revben.
    Sambon e dock mycket road över att se alla dessa rörelser den gör!!

• emson

Ni har kommit in i vad jag kallade "alienfasen" under min förra graviditet. Jag är där snart också. Kommer ihåg smärtsamma fötter/händer som sakta flyttade sig från ena sidan till den andra i magen och det gör ont, inte alls mysigt eller behagligt på något sätt.

• ellie 877

Igår funderade jag verkligen då min bebis höll igång i magen. Det såg riktigt läskigt ut... det stack ut lite här och var o magen gick i vågor... jag blir väldigt fascinerad, men min man har två barn sedan förut så han blir inte lika fascinerad som jag. Men han törs inte riktigt ta på min mage, han säger att det är så trångt för den ändå. Jag tror att han är en liten fegis innerst inne....

• burrablond
    emson skrev 2008-06-05 19:46:46 följande:
    Ni har kommit in i vad jag kallade "alienfasen" under min förra graviditet. Jag är där snart också. Kommer ihåg smärtsamma fötter/händer som sakta flyttade sig från ena sidan till den andra i magen och det gör ont, inte alls mysigt eller behagligt på något sätt.
    Ha ha det var ett bra namn på det hela....och precis så känns det.
  • Itis

Här hör jag hemma, jäklar vad ont det kan göra när bebis bökar runt! H*n är fixerad sedan ca 1 vecka tillbaks (är i v.34+0 nu tror jag).

Erika med Emelie född 070211, och Bäbis bf 080720
  • Maddizen

kan vara så att man fått blåmärken på insidan livmodern också, det tror min bm att jag har fått för det gör så fruktansvärt ont på vissa punkter

(¯`°?.¸ ღ♥ Våran prins Karl-Casper ska bli storebror i Juli ♥ღ¸.?°¯)
  • Lisken83

det är helt normalt. jag fick klökattacker ibland så ont det gjorde. så det är bara att stå ut de sista veckorna. lycka till kram

• Maggizz

Är i slutskedet av en jobbig förkylning och har hostat hela veckan. Nu tycker lill*n att det är jättekul att sparka snett uppåt/framåt så de muskler som är mest ömma efter hostattackerna är de h*n sparkar på. Som att bli sparkad där man har träningsvärk.
    Inte kul men det är inte så jättelångt kvar nu. (v29+2)

Svar på tråden Fosterrörelserna gör ONT, ska det verkligen vara så...?