• foxy kriss

När blir magen hård och fin!?

Jag är i vecka 18, går in i vecka 19 på lördag. Min mage har växt mycket men den är inte så fast precis. Känns mest degig, som en ölmage som liksom trillar över linningen... Det syns att jag är gravid för jag är inte tjock i övrigt men det hade ju varit lite roligare om den snart blir hård och fin. När blev din hård och fin??!

kram kram

• Svar på tråden När blir magen hård och fin!?
  • fr Svår

oj! svår fråga...
    ganska fort...syns nog på bilderna också...
    det är nog himla olika...

• jannike85

frågade också samma fråga när jag var i vecka 21-22 kanske Jag fick min gravidmage som du säger hård och fin i vecka 23-24, du kan titta i mitt galleri, har en bild i v19 tror jag!

• diffan

Jag är i v.19 nu, och nu syns och känns det att magen börjar bli fastare.. innan har det mest sett ut som om jag ätit lite för mycket =)

• Lilith74

Min är fast bara vid förvärkarna som iofs kommer oftare och oftare (är i vecka 36), annars är den mjuk och lite degig...

• Primrose

Jag är i v. 19 och på morgonen är magen ganska rund och ganska mjuk. Men under dagens lopp (inte minst efter måltider) blir den större och större och mer och mer hård och rund. Nu på kvällen/natten känns den dubbelt så stor och hård än på morgonen. Det är väl tarmarna, förmodar jag. När jag inte var gravid hade jag normalt en platt mage och ganska vältränad men som svullnade lätt i sambamd med måltider. Det känns dock väldigt konstigt nu när den ändrar sig så mycket under dagen. Någon annan som har det så?

• With a devilish smile

Min har varit så hela tiden , har stor mage redan men den är fast & hård.
    Men det kommer väl olika för alla :)

• anneliesb

En del blir tyvärr aldrig fasta.

• foxy kriss

Oh no!
    Hoppas att min blir fast nån gång!
    Fast egentligen kvittar det såklart. Jag är så lycklig att jag ska få en bebis!!

Svar på tråden När blir magen hård och fin!?