• Monique81

Torkad banan till hundar???

Hejsan!

Jag har en Tibetansk Spaniel (Nino) på 13 år som är SSÅÅÅÅ kräsen.
    Nu har jag köpt hem torkad banan till kidsen.
    Eftersom Nino är så kräsen, men otroligt nyfiken, så låter jag han lukta på en del saker så han slutar tigga (fattar då att det inte är ätbart...för han).
    Nu började han tigga efter torkad banan och jag gjorde som jag brukade men till min stora förvåning så avgudade han torkad banan. 

Nu undrar jag om torkad banan är farligt för hundar?   

Joacim & Hugo är min änglar
  • Svar på tråden Torkad banan till hundar???
  • Zocute

Det är inte farligt om det är helt naturellt och absolut inte saltat, kryddat eller choklad på.

Dock är det aldrig bra att ge för mycket av frukt då hundars magar kan reagera på det. De är ju inte gjorde för att ta hand om det.

• Monique81

Ber om ursält för att jag inte har svarat något. Jag glömde helt bort att jag hade skrivit ett inlägg *fy på mig*
    Jag ska kolla upp om det är något extra, men jag tror inte det.

Att hundar inte ska ha för mycket vet jag. Hundar (djur över huvud taget) ska inte ha för mycket av något som inte är till djur. Deras magar är inte gjorda för annat än just hund"produkter".

Tack så mycket, Nu ska Nino få smaka lite till. Nu när jag vet att det inte är direkt dödligt för han

• Måne och Sol

Se upp med exempelvis päron däremot (hur det är med just bananen vet jag inte). Alla frukter som innehåller mycket oxalsyra är olämplig i större mängd, eftersom att det kan orsaka problem med urinavkastningen.

• Monique81

Haha, Päron äter han inte ens Men tack för varningen.
    Min gammla herre här är VÄLDIGT kräsen.
    Ett tag åt han inte ens vanlig hundmat. Det enda han åt var Frolic. Jag vet att det inte är särskilt hälsosamt för hundar att bara äta det, men han kräktes hellre galla än han åt mat. Nu är det dock bättre. Han äter Doggy...

Svar på tråden Torkad banan till hundar???