Är det billigt med 50.000 för att lägga nytt tak (radhus)?
Vitt förståss.
Hur låter det priset i jämförelse?
Laga och reparera trasiga tegelpannor
lägga ny isolering. Låta de intakta tegelpannorna vara kvar.
Vitt förståss.
Hur låter det priset i jämförelse?
Laga och reparera trasiga tegelpannor
lägga ny isolering. Låta de intakta tegelpannorna vara kvar.
Puffar. Skrev den så sent igårkväll.
Vet inte priset för isolering men betalade för tre år sedan ca 60.000kr (Vitt) för att lägga om taket på ett hus. Då ingick arbete, nya betongpannor, ny papp, nya plåtdetaljer samt byte av några brädor. ca 100-110 m2 takyta. Kanske något att jämföra med?
Jo, men det tycker jag att det var. Tack Gem !
Vi bytte precis tak helt (läkt o papp o allt sånt oxå, samt plåttak så det ut som tegel o det gick på 105 tusen.
50 tusen låter "billigt" ja.
Vårt tak är inte så stort.
Vi bor i radhus.
Tror det blir avsevärda skillnader om man bor i fristående hus.
Dels om det är större ytor och dels om man inte kan få ner priset då flera grannar på raken tar det.
Här var vi tre grannar.
Det var bra att jag fick veta om det var prisvärt.
Jag ska rätta mig. (är inte så hemma på det här med hus och göromålen kring dem)
INGEN isolering gjordes för det här priset.
Fick nu detaljer från sambon:
Papp, läkt, några brädor, plåtar och nytt tegel där det behövdes.
Yta ca 60 kvm.
Så där har ni detaljerna i jämförelsen.
Vi bytte betong mot plåt, ny papp, nya läkt, riktning av taket (en gamma och en ny del hade olika lutning), nya rännor, stuprör, plåt på gavel och kupa etc.
Taket är väl 100 kvm kan jag tro inkl kupa.
kostade nog ca 100´.
det är vad plåtslagarn vill ha för att lägga plåttak på våran pytte-sommarstuga
så nog kan det vara ett rimligt pris (fast jag VET ju inte)
Vi bytte på villan (100 kvm boyta, vet inte takets exakta mått). Ny läkt, papp, stuprör, vindskivor, plåtarbete och betongpannor. 63 000 kr, och då ingick även kostnad för och insättning av altandörr, plus håltagning i väggen - har ingen aning om hur mycket av de 63 000 som var för dörren.
50 000 för ett radhustak och inte ens få alla pannor bytta är hutlöst dyrt imho.