• Zofye

Besök av myror... STORA myror!

Såg titigare idag när jag gick in genom porten till trapphuset att det kröp massvis med rätt så stora myror. Det ser ut som skogsmyror (dom där röda) fast typ dubbelt så stora. Ser ut som dessa, men jag har svårt att tro att det är sånna eftersom vi bor i tegelhus... http://www.nomor.se/hastmyra.asp
    Hur som helst så har det under eftermiddagen och kvällen krypit in ett flertal myror genom vårt vädringsfönster! När det är såhär varmt vill jag gärna kunna ha vädringsfönstret öppet utan att få besök av dessa. Dom är ju dessutom snabb som tusan så det har inte varit helt lätt att få tag i det gäng som hunnit in innan jag stängt fönstret...
    Att bara byta filter i vädringsfönstret tror jag inte hjälper, det filter vi har nu täcker ju... Vad kan man göra? Vi bor i hyresrätt, har värden något ansvar gentemot sånthär eller är det bara att "gilla läget"?

• Svar på tråden Besök av myror... STORA myror!
  • Jempa L

Kanel! Gillas inte av myror, så häll ut det framför fönstret om i har det hemma. Ja, hyresvärden brukar kunna tillhandahålla myrdosor.

Storskrutt nov-05, Lillskrutt 9 mars-08.
  • MammaHela

annars så funkar myrr spray ypperligt bra.

Testade mot myror som ville bo på våran trapp idag och efter ca 30 min hade vi bara masa döda myror =)

?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:? Nova, Viggo & Liv ?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • Jempa L

Kanel har man ofta hemma när det är akut.

Det effektivaste sättet är troligtvis våtdammsugaren! Häll i en skvätt vatten i botten och "städa på". Har själv tömt getingbon på det viset, gubben min är getingallergiker.

Storskrutt nov-05, Lillskrutt 9 mars-08.
  • Banzai

Kan säkert vara hästmyror som svärmar vi får visit en gång varje sommar de är överallt förra året kom vi ut för att åka in till stan och då var hela bilen täckt var som ett täcke som rörde på sig så äkligt blev ingen biltur den dagen.
    Hoppas du blir kvitt dem..
    Kontakta hyresvärden han har säkert någon deal med Antesimex.

• MammaHela
    LAV0LINA skrev 2008-06-05 23:18:58 följande:
    Törs man testa att spraya hela husväggen med detta tro? Utomhus alltså. Det kryllar ju av dom!
    Japp det var barn och husdjurssäkert. Annars hade jag inte vågar spraya på våran trapp och tröskeln in, för jag har en krypande ettåring som slickar på allt

Medelet var bra mot alla sorts kryp, som tex spindlar och andra äckliga kryp

Testade det på en spindel och den dog efter bara nån minut *ihhh*
    ?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:? Nova, Viggo & Liv ?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • Järnvilja

Myror är väl inget. Jag hade fem elefanter här i morse.

• Zofye

Jäklar alltså! Vi har haft besök i data/gästrummet, sovrummet, badrummet och på balkongen!!
    Än har dom inte hittat till hallen, vardagsrummet eller köket, vad jag vet, men det är väl bara en tidsfråga!
    Hela jäkla lägenheten luktar kanel och ändå är dom här..
    Ska ringa vaktmästaren på måndag och imorrn ska vi köpa myrfällor och sånt. Idag tänkte vi låta katten få vara jägare, han tycker det är jätteskoj att jaga nått "riktigt" även om han är rätt dålig på det. han rä lite rädd för dom

• Marsfisken

Jag ska genast testa myrr spray - jag är nojjig när det gäller insekter

Svar på tråden Besök av myror... STORA myror!