• Anonym (Ledsen)

Gratis familjerådgivning/parrådgivning?

Finns det någon familje- eller parrådgivning som är gratis? T ex genom Soc? Min sambo och jag fixar inte detta, och vi har en dotter tillsammans. Vi vill verkligen att det ska fungera :(

• Svar på tråden Gratis familjerådgivning/parrådgivning?
  • Anonym

Jag fick papper från församlingen här i min trakt i veckan och där stod det att dom hade familjerådgivning gratis, så kanske via kyrkan?

• Anonym (Ledsen)

Vi är ju inte med i SvK..

• Ärla Minou

Vet inte men kommunen har och den brukar vara överkommligt billig och man betalar bara ett visst antal gånger sen blir det gratis. men hur mycket det varierar från kommun till kommun vet jag inte.

• Anonym

Vi fick gratis familjerådgivning via soc.
    En terapeut kom hem till oss och soc betalade henne.
    Rekommenderas varmt!

• Anonym

Kolla Levande Familjer. Tror att du kan få gratis hos dom om du inte har råd att betala. livfam.org finns på lite olika ställen i landet och finns ingen i närheten kan man få rådgivning online typ. Men bäst är ju att gå till nåt ställe så att man verkligen får prata av sig!
    Lycka till!

• Anonym (Ledsen)

Ungefär vad kan den här överkomliga kostnaden för familjerådgivning ligga på?

• Ärla Minou

120 spänn per gång hos oss, och gratis efter sju tillfällen. Att jämföra med kyrkans som kostade 700 kr per gång oavsett antal tillfällen.

Svar på tråden Gratis familjerådgivning/parrådgivning?