• scrapparlotta

Var beställer ni linser på nätet?

Jag är ju glasögonorm, och tycker det är så tråkigt på sommaren att inte kunna ha fina solglasögon. Jag har ibland endagslinser, men jag såg nu att det var bara 4 st kvar. Många säger att dom beställer linser över nätet, att det är billigt och bra.....Men vart beställer ni det nånstanns? Styrkan på linsen, är det den siffran som står på paketet jag har nu? -2,8? Inget annat jag behöver veta/informera när jag beställer?

• Svar på tråden Var beställer ni linser på nätet?
  • Hera78

Jag beställer från Lensway om jag inte gör det hos optikern, det varierar lite.

Det är lite andra uppgifter du behöver, gå till din optiker och be att få en utskrift på dina värden (tror det kallas recept), där får du allt du behöver för att själv kunna beställa från nätet.

• Prettyblueeyes

Jag beställer också från Lensway :) Gjort jättemånga gånger och är supernöjd

• scrapparlotta

Men blir dom inte sura då, optikern, om jag bara kommer dit för att begära lite info för att sen beställa på nätet sånt som dom åxå säljer? Retligt!

• Prettyblueeyes

Om du har kartongerna till linserna kvar så står det ju vilken styrka du har osv då slipper du gå iväg :)

• MissOsbourne

Har du ett paket med linser du använder behöver du inte gå till en optiker för alla värden står på paketet...=)

• Linda1976

-2,8 är inte en styrka. -2,00 -2,25 -2,50 DET är styrkor.

Radie, kupning, styrka...

Tex 8,6 14,2 -2,50 -0,75 60   Kan det stå.

scrapparlotta skrev 2008-06-06 12:55:29 följande:
    Men blir dom inte sura då, optikern, om jag bara kommer dit för att begära lite info för att sen beställa på nätet sånt som dom åxå säljer? Retligt!
    Nej, det blir vi inte. Däremot så upplyser jag våra kunder om att VÅRA priser på nätet ofta är lägre än de flesta andra siter. Då slutar det oftast med att de beställer från VÅR hemsida istället och muttrar.... Jasså, jag trodde LEnsway/Lensbuddy osv var billigast
    Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Maria40

Vi beställer från lensway men vi går med jämna mellanrum (vartannat år)och kontrolleras synen/ögonen hos optiker. Tycker inte det är konstigt, vi får ju betala för synundersökningen och vad vi sedan använder den till är ju vår sak.

Men, rekommenderar dig att gå till optiker först, det skiljer på glasögonstyrka och linsstyrka, dessutom kanske det finns andra synfel du måste ta hänsyn till när du beställer linserna.

Svar på tråden Var beställer ni linser på nätet?