Förvara tårtbotten ett dygn, hur??
Exakt, någon som vet hur man håller en tårtbotten fr'sch ett dygn? Ska man låta den stå framme, i kylen eller frysa in den, övertäckt med vad?
Exakt, någon som vet hur man håller en tårtbotten fr'sch ett dygn? Ska man låta den stå framme, i kylen eller frysa in den, övertäckt med vad?
är den hemmagjord så rekomenderar ja att du har den i kylen.. men e den köpt o oöppnad kan du ha den i skafferiet åxå:)
I plastpåse i rumstemp. Om det bara är själva "kakan" alltså.
Hembakt ja!! Sorry om jag var otydlig.. Bakade den precis och ska fylla den i morgon fm.
Ja, jag brukar också göra så (så det är därför jag inte vet hur man bäst ska förvara en ofylld botten) men i dag finns ingen möjlighet att hinna med det så därför bakar jag botten och fyller tårtan i morogn fm till gästerna som kommer vid fyratiden. Har gjort det förr och det har varit gott det också så det ska det nog bli den här gången också.
Jag fryser alltid in den, tar fram ca 30 minuter innan den ska fyllas.
Som konditor rekommenderar jag dig att frysa in den för som Mamsingen sa ovan går det fort att tina upp den.
Då håller den sig fräsch och god!
Synd att du inte hinner lägga ihop den idag, för det är annars ett bra tips. Den blir saftigare, godare och smakerna framhävs mer. Så gjorde vi alltid på kondiset jag jobbade på!