• Junibaby08

Hjälp! Kräkfiltar av "gasväv" ?

Håller på att bli tokig, har letat överallt efter detta men kan inte hitta det någonstans! På Babyproffsen visste vad det var men de köpte inte in sånt längre.

Det jag letar efter är en sorts kräkfiltar i väv som man kan ha till allt från att torka barnet med, skydda barnet från solen när den ligger i vagnen eller bara lägga över axeln när man ska rapa barnet.

Ser ut och känns som tunn mjuk gasväv som är nästan genomskinlig och är lite större än en vanlig gästhandduk, oftast fyrkantiga till formen.

NÅGON som vet vart jag kan köpa sånt??

• Svar på tråden Hjälp! Kräkfiltar av "gasväv" ?
  • anne h

Låter som om det är en vanlig vikblöja/tygblöja, kolla om sådana motsvarar det du är ute efter. De finns både i 70x70, 80x80 och 90x90 cm. Användbara till typ allt.

/anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • Junibaby08
    Svar på #1
    Nej det är för tjockt tyg på de vikblöjor jag sett, det här påminner mer om gallerfiltar men med mycket finmaskigare utseende, nästan som myggnät.

Har hittat det en gång på nätet men tappade bort sidan
  • anne h
    Tygtiiger skrev 2008-06-07 00:09:40 följande:
    Det är väl rutvävda tygblöjor eller möjligen det som på engelska kallas muslins. Kolla in på texwww.babykind.co.uk/flatnappies.htm längst ner hittar du muslins från Little Ewe.
    exakt såna tygblöjor jag använt till mina större troll. De går att ha till _allt_
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • Suri

Jag har köpt muslinfiltar till min kommande baby. Hittade i NY. Har inte hittat i Sverige.

Svar på tråden Hjälp! Kräkfiltar av "gasväv" ?