• snissi

Tatuera över tatuering?

Jag vet att vissa tatuerar över sina tatueringar med något nytt, större motiv som ska täcka den gamla.

Men, det är ju så att när man gör en tatuering enbart i svart färg, så blir ju färgen grön efter något/några år... Funkar det att lägga över en ny "svart" tatuering över den gamla "gröna"? Eller måste den gamla tatueringen vara svart.

Oj, jag inser hur tokig text detta blev och jag beklagar... Jag vet bara inte riktigt hur jag bättre ska kunna beskriva detta. Man vill ju inte att det ska synas något grönt om man väljer att tatuera över den gamla tatueringen.

• Svar på tråden Tatuera över tatuering?
  • whole lotta love

min sambo är totalt fulltatuerad i fleeera lager, det har gått alldeles utmärkt !

• Michisen

Och för övrigt, om den svarta tatueringsfärgen blir grön efter något/några år så skulle jag inte gå tillbaka till den tatueraren... :D

• snissi

Mmm, men hade den svarta katten hunnit bli grön i färgen innan du tatuerade över den? Den svarta färgen "nöts" ju bort, och blir grön med tiden.

Grym tatuering förresten! Och nej, ingen katt så långt ögat når!

• Michisen

Nej, den svarta färgen var svart när jag tatuerade över den, trots att den var tio år gammal.
    Inte kolsvart, utan så som färgen blir, den ligger ju nere i huden, så det är ju ett par lager hudceller över den. :)

• snissi

Michisen skrev 2008-06-06 20:09:42 följande:

Och för övrigt, om den svarta tatueringsfärgen blir grön efter något/några år så skulle jag inte gå tillbaka till den tatueraren... :D
    Mmm, men det har nog inget med tatueraren att göra... Har frågat olika tatuerare om detta tidigare... Den svarta färgen är den enda som består - bortsett från att den med tiden då blir grön. De andra färgerna försvinner med tiden. Tar många herrans år förstås, men de försvinner... Så man får går och fylla i med jämna mellanrum.
  • snissi

whole lotta love skrev 2008-06-06 20:08:40 följande:

min sambo är totalt fulltatuerad i fleeera lager, det har gått alldeles utmärkt !
    Kanon!
  • Vindfall
    Michisen skrev 2008-06-06 20:07:16 följande:
    michis.blogg.se/2008/april/de-dodas-madonna-a...Det här är en cover-up på en liten svart kissekatt som jag hade på armen. Hitta katten! ;)(Med andra ord, ja, det funkar.)
    Fasen vad snygg!!!

TS, min svarta tatuering blev aldrig grön (ca 5 år) och nu syns den inte alls efter coverupen.
  • MansonDust

Jag ser var katten varit, men det är ju för att jag VET att den är där nånstans. Annars var den bra !

• snissi

Låter ju prima, då ska jag ta och pallra mig iväg till tatueraren inom snar framtid.. efter rötmånaden kanske

• lotta27

har katten suttit där tänderna och halsen är på den nya?

• Michisen
    lotta27 skrev 2008-06-06 22:10:22 följande:
    har katten suttit där tänderna och halsen är på den nya?
    Katten har suttit där huvudet, halsen, tänderna och bröstet är på den nya... Hon har jobbat in en helsvart katt som skuggor i det nya motivet! :)
  • Andaloal

Hmm jag tror mig se en katt Jag svär inte men jag tror mig till 85%

Du vet att du bor på en liten ort när folk vet saker om dig innan du själv vet om dom
  • Andaloal

Btw har jag funderat om man skulle köra över sina gamla. Har en ihopsatt gammal fuling men vet inte om jag vågar här... Det kanske blir ändå fulare.

Du vet att du bor på en liten ort när folk vet saker om dig innan du själv vet om dom
Svar på tråden Tatuera över tatuering?