• Josefin86

För mycket vita blodkroppar?

Har tagit blodprov och fått veta att mina blodkroppar ligger för högt, på 16000 och de ska normalt ligga på under 8000, vad beror det på? Fick aldrig nå svar....

• Svar på tråden För mycket vita blodkroppar?
  • Ärla Minou

En infektion i kroppen tex, virus eller bakterier. Kan stiga av vissa mediciner också. Nu uttrycker du antalet lite annorlunda men utan hänsyn taget till exakt vilket antal vita blkr du har så.

• Josefin86

Hehe jaha, tyckte läkarn sa att det mättes i tusen någonting.
    Ett virus som en vanlig förkylning då eller? Utreder de inte vart man har infektion?

• Ärla Minou
    Josefin86 skrev 2008-06-06 22:02:37 följande:
    Hehe jaha, tyckte läkarn sa att det mättes i tusen någonting.Ett virus som en vanlig förkylning då eller? Utreder de inte vart man har infektion?
    Nä det beror ju på vad någon öker för, symtomen avgör mer än ett labsvar. Mår man bra är en litenvitastegring inte intressant. Men tycker man att det är för höga värden kan man ju ta om det efter ett par veckor och se att det gått tillbaka tex.
  • Josefin86

Okej, ja får se vad dom gör åt det, jag sökte ju för buksmrtor vilket jag har ofta, nu har jag feber och ont i kroppen...

• Ärla Minou
    Josefin86 skrev 2008-06-06 23:05:05 följande:
    Okej, ja får se vad dom gör åt det, jag sökte ju för buksmrtor vilket jag har ofta, nu har jag feber och ont i kroppen...
    Har du feber och ont i kroppen känns det ju inte konstigt alls att du har förhöjt antal vita blodkroppar. Så det behöver man ju inte kolla om. Däremot vill man väl väldigt gärna ge dig besked om vad dina symptom beror på. Ibland kan man inte det utan får nöja sig med att det inte är/verkar vara något farligt och se vart det hela tar vägen. Försvinner det och man mår bra får det läggas till handlingarna men blir det långdraget/fler symptom kommer till utreder man förstås vidare. Även sjukdomar måste mogna fram ibland.
Svar på tråden För mycket vita blodkroppar?