• Morbid Mistress

Porto från USA till Sverige?

Någon som bor i USA och har koll på portopriser. Jag har beställt enbok via amzon ochamazon har tagit ut enavgift för posto. Nu har jag fått mail från säljaren som påstår att portot för boken kommer gå på totalt 25usd. Är detta rimligt? Jag vill bara veta så att jag inte blir lurad.

Finns gud slår hon sig för pannan över människans dumhet
  • Svar på tråden Porto från USA till Sverige?
  • Anna Paulita

Det beror ju så klart på boken, och visst låter det lite dyrt...har för mig att porto är rätt billigt i USA men boken är kanske tjock och väger mycket...

• Kagi

Det är dyrt att skicka paket från USA till Sverige - dyrare än tvärtom. Fast man kan få ner priset en hel del genom att välja långsammare frakt. Jag beställde en (visserligen relativt lätt och liten) bok från Amazon under våren, när det inte var någon brådska med leverans, och då betalade jag typ 7 dollar. Det tog då ca 4 veckor för paketet att anlända.

Nu har jag inte 100% koll på hur amazon fungerar alla gånger, men det bör finnas någonstans där man kan välja fraktsätt och -tid. Annars kan du också jämföra med ircalc.usps.gov/default.aspx&CID=10411 och se om det föreslagna portot för ditt paket verkar rimligt.

Svar på tråden Porto från USA till Sverige?